در نشست خبری به مناسبت پویش ملی سلامت اعلام شد:


انتظار می‌رود ۲۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال پرفشاری خون داشته باشند | ۴۷.۲ درصد از مردم چاق‌اند و یا اضافه‌وزن دارند

بنا به اعلام مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از جمعیت یک‌میلیون‌نفری بالای ۱۸ سال در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ۶۷ هزار و ۴۴۴ نفر پرفشاری‌خون شناسایی شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به گزارش کرمان‌نو، کاوه رفیعی‌پور با بیان اینکه انتظار بر این است که ۲۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال بیماری پرفشاری خون داشته باشند، گفت: حدوداً ۵۶ درصد از افراد از بیماری پرفشاری خودآگاهی دارند و ۳۴ درصد نمی‌دانند که دچار بیماری پرفشاری هستند.

این در حالی است که به گفته رفیعی‌پور، از شمار افرادی که از بیماری پرفشاری خود اطلاع دارند، ۴۱ درصدشان درمان مناسب را دریافت می‌کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان همچنین در این نشست خبری اعلام کرد که ۳۶ درصد از افراد مبتلا به دیابت نیز به‌عنوان یک بیماری خاموش از بیماری خود اطلاع ندارند. طبق گفته رفیعی‌پور از میان افرادی که از بیماری دیابت خود مطلع هستند، فقط ۳۶ درصد مراقبت‌های مناسب را دریافت می‌کنند و قند خونشان کنترل می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در این نشست اعلام کرد که حدود ۹۰۳ درصد از افراد در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان دیابت دارند و این درصد در سطح کشور حدود ۱۱ درصد است.

به گفته او در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان قریب به ۴۷.۲ درصد مردم در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بیماری چاقی یا اضافه‌وزن دارند

مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در نشست خبری که با آغاز پویش سلامت در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل شد، بر ضرورت همراهی مردم در این پویش تأکید کرد.

او از این ۲ بیماری به‌عنوان ۲ بیماری خاموش نام‌برد که متأسفانه بعد از بروز عوارضی مثل عوارض قلبی و عروقی در بیماری پرفشاری و عوارضی مثل دربرگیری کلیه و چشم و زخم‌ها شناسایی و از طرف بیمار پیگیری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در این نشست بهترین راه مقابله را شناسایی زودهنگام و اصلاح سبک زندگی اعلام کرد و از مردم خواست تا در این پویش شرکت کردند.

این پویش از ۲۰ آبان‌ماه آغاز شده و در قالب آن فشارخون و قندخون افراد در مراکز بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت به رایگان اندازه‌گیری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111023
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.