واکنش استاندار کرمان به ممانعت از حضور خبرنگاران در دانشگاه باهنر؛


تا زمانی که این مشکل حل نشود به دانشگاه نمی‌روم

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نسبت به ممانعت از حضور خبرنگاران در دانشگاه شهید باهنر واکنش نشان داد و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود به دانشگاه نمی‌روم.

به گزارش «کرمان نو» محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه شورای اجتماعی استان کرمان که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر ممانعت از حضور خبرنگاران در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان از ورود صداوسیما و سایر خبرگزاری‌ها و خبرنگاران به این دانشگاه ممانعت کرده است که این رفتار قابل‌قبول نیست و حتی انکوتی خبرنگار خبرگزاری تسنیم را هم که داخل جلسه بوده را اخراج کردند.

فداکار با اشاره به اینکه دانشگاه باید در ارتباط با این موضوع توضیح بدهد که به چه دلیل از حضور خبرنگاران ممانعت شده است و دلیل این موضوع باید بررسی شود، تصریح کرد: این رفتار مسئولان دانشگاه با خبرنگاران و رسانه‌ها درست نبوده است.

استاندار کرمان خواستار تشکیل شورای اطلاع‌رسانی استان و توضیح مسئولان دانشگاه در این جلسه شد و گفت: رسانه‌ها نیز باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند تا مانع تکرار این رفتارها در آینده شود.

او عنوان کرد: به‌محض اطلاع از این اتفاق در دانشگاه، از حضور در جلسات دانشگاه باهنر کرمان خودداری کردم و تا این مشکل برای خبرنگاران حل نشود در جلسات دانشگاه شرکت نخواهم کرد.

در این جلسه محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه شورای اطلاع‌رسانی استان در آینده نزدیک با این موضوع برگزار می‌شود تأکید کرد: ممانعت از حضور خبرنگاران به دانشگاه باهنر دغدغه تمام اصحاب رسانه استان است و باید حل شود. گفتنی است که در جریان نشست سعید جلیلی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان از حضور خبرنگاران در ورودی دانشگاه ممانعت شد و بعد از آن نیز ضمن بیرون‌کردن تعدادی از خبرنگاران از محل برگزاری جلسه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم برخورد فیزیکی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111028
1 نظر
  1. على می گوید

    وقتى رياست داخل دانشگاه هيچ كاره باشه و تمام امور دست يه آدم اطلاعاتى بزارن وضع همين ميشه
    من خودم دانشجوى ارشد همين دانشگاهم
    دانشگاه رو عملا كردن پادگان براى بچه ها
    همش حراست و اطلاعاتى ها داخلش دستور ميدن و امور را ميگردانند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.