نزدیک شدن شاخص کل بورس به سقف تاریخی


شاخص بورس از 2 میلیون واحد رد شد

امروز شاخص کل بورس توانست 2 میلیون واحد را پشت سر گذاشت و توانست به عدد 2 میلیون و 18 هزار واحد برسد.

به گزارش کرمان‌نو شاخص کل امروز تا عدد 2 میلیون و 30 هزار نیز پیش رفت اما با اختلال مواجه شد. اختلالی که مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران آن را فنی اعلام کرده و به نظر می‌رسد ریشه در به روز نشدن زیرساخت‌های بازار سرمایه دارد.

پس از انجام نشدن معاملات در دقایق ابتدایی روز یکشنبه،‌ مدیریت عملیات بازار فرابورس در اطلاعیه خود اعلام کرد که معاملات با اختلال فنی مواجه است و پس از رفع این چالش، اطلاع رسانی خواهد کرد.

ساعتی بعد در اطلاعیه دیگری مدیریت عملیات بازار فرابورس اعلام کرد «علت بروز مشکل در ارسال سفارش‌های خرید و فروش سهام شرکت‌های فرابورسی، ناشی از به هم ریختگی داده‌ها بوده که بعد از بروز این مشکل، بررسی‌ها و تلاش برای رفع اختلال شروع شده است.»

در نهایت در اطلاعیه دیگری اعلام شد که معاملات از ساعت 11 آغاز خواهد شد اما پس از ساعت 11 نیز مشکل معاملات فرابورس پابرجاست.

شاخص کل با شکستن مقاومت‌ها پیش‌روی خودش به سقف تاریخی خود نزدیک می‌شود اما با هسته معاملاتی ضعیف نمی‌توان انتظار داشت شاخص کل بتواند از سقف تاریخی خود عبور کند.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس هم تا این لحظه توسط شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر رقم خورده است.

در بازارهای فرابورس نیز تاکنون با ثبت دادوستد 187میلیون ورقه به‌ارزش بیش از 686میلیارد تومان در 5هزار نوبت، شاخص فرابورس رشد 78واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع 24هزار و 797 واحد قرار گرفته است.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102578
3 نظرات
  1. مسعود می گوید

    OMG! آیا می توانید باور کنید که بازار سهام فقط به بالا و بالا رفتن ادامه می دهد؟ آنقدر باحال که شاخص کل امروز از 2 میلیون واحد گذشت! مطمئناً در حال حاضر نسبت به سرمایه گذاری هایم احساس خوبی دارم. 📈💰💸

  2. علیرضا می گوید

    من حتی نمی دانم نیمی از این اعداد به چه معنا هستند، اما بسیار چشمگیر به نظر می رسد. من حدس می‌زنم خوب است که بازار سهام به خوبی کار می‌کنه، اما من متخصص وال استریت نیستم. شاید بهتر باشه بیشتر سرمایه‌گذاری کنم و به این چیزها توجه بیشتری داشته باشم. کاش یکی میومد توضیح میداد که قراره به کجا برسه

  3. مدیرمسئول می گوید

    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.