استاندار کرمان عنوان کرد


فرهنگ فعالیت گروهی و اقتصادی در استان کرمان نداریم

 استاندار کرمان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: فرهنگ فعالیت گروهی و اقتصادی در استان کرمان نداریم؛ پنهان‌کاری می‌کنیم و مشکلات را بروز نمی‌دهیم، در این حوزه ضعف داریم و چوب آن را هم می‌خوریم.

 استاندار کرمان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد: جزیره‌ای فکر و عمل‌کردن و اینکه هرکسی دستگاه خود را می‌بیند، چالش‌هایی در روند سرمایه‌گذاری استان کرمان ایجاد کرده است.

 به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار افزود: باید همه دستگاه‌ها برای انجام امور سرمایه‌گذاری توافق کنند؛ زیرا کارها به‌صورت گروهی پیش می‌رود، فرهنگ توسعه بسیار مهم اما این فرهنگ در کرمان کمتر جای افتاده است.

 وی اظهار داشت: توسعه یک فرایند ذهنی است و باید ابتدا در ذهن‌ها اتفاق بیفتد تا نتیجه آن در اقدامات مشخص شود.

 استاندار کرمان همچنین با گرامیداشت یاد شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر گفت: فرهنگ فعالیت گروهی و اقتصادی در استان کرمان نداریم؛ پنهان‌کاری می‌کنیم و مشکلات را بروز نمی‌دهیم، در این حوزه ضعف داریم و چوب آن را هم می‌خوریم.

 وی افزود: در حوزه اقتصادی همراهی نمی‌کنیم و دستگاه نظارتی را بهانه می‌کنیم درحالی‌که دستگاه قضایی برخی موارد را پیگیری می‌کند و دستگاه‌های اجرایی از آن غافل هستند.

 استاندار کرمان با بیان اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری باید در استان کرمان جا بیفتد تصریح کرد: کارهای خوبی در پنجره واحد سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در کرمان انجام شده است، همچنین اقداماتی همچون بازپس‌گیری زمین‌های واگذار شده غیرفعال در شهرک‌های صنعتی استان کرمان اقدام خوبی است که به‌طورجدی پیگیر آن هستیم.

 فداکار با بیان اینکه ارتقای رتبه کسب‌وکار استان کرمان از ۳۱ در بهار سال گذشته به ۱۶ امیدوارکننده است افزود: طرح‌های معدنی زیادی در اختیار ایمیدرو قرار دارد که کار مورد انتظاری نکرده و باید فکری برای این پهنه‌ها کنیم.

 وی یادآور شد: این در حالی است که یک شرکت در تهران تبلیغات بسیاری از شرکت‌ها را انجام می‌دهد و این شرکت با بچه‌های کرمانی کارهای اساسی در معرفی ظرفیت‌ها انجام می‌دهد که اکنون دنبال انجام فعالیت در استان است.

 نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: زیرساخت‌های خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس آماده شده که این خط ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب را منتقل می‌کند و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به کرمان است؛ در این زمینه باید شرکت‌های معدنی پای‌کار بیایند.

 وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی باید اولویت‌سنجی شود تا کار در این حوزه پیش برود عنوان کرد: تحریم‌ها در تبادل بانکی و ورود تجهیزات اثر دارد؛ اما این مشکل در اختیار ما نیست و حداقل باید مشکلات داخل را رفع کنیم که در دست دشمن نیست؛ اگر این مشکلات حل شود بسیاری از گره‌ها باز می‌شود و بخش وسیعی از کار پیش می‌رود؛ در این حوزه کار دست خودمان است.

 فداکار با بیان اینکه صندوق توسعه ملی به محصولات صادرات محور وام پرداخت می‌کند گفت: شرکت تأمین سرمایه یکی از ابزارهای جدید مالی است که باید به اجرای آن کمک کنیم.

 وی افزود: ساختار معدن را باید افزایش سرمایه دهیم؛ زیرا ابزار نوین مالی می‌تواند به فرایند جذب سرمایه‌گذاری کمک کند و استانداری کرمان از آن حمایت می‌کند؛ ورود به بازار سرمایه افراد خاصی را می‌طلبد و جوانان باانگیزه پای‌کار بیایند و کمک کنند؛ زیرا ما در استان کرمان به‌خوبی می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

 خروج ۱۲۰ همت پول صنایع از کرمان

 استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۲۰ همت صنایع ازجمله ۸۰ همت سود شرکت‌ها و ۲۰ همت مالیات در قالب‌های مختلف از استان کرمان خارج شده، درحالی‌که اگر ۳۰ همت از این اعتبارات در بانک‌های استان کرمان بماند، مشکل رفع می‌شود.

 وی ادامه داد: البته صنایع و معادن استان کرمان همکاری‌هایی در انتقال حساب‌ها به استان کرمان داشتند و در این حوزه همراه هستند؛ اما توقع ما بیشتر از این میزان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107989
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.