شروع لیگ دسته‌ی یک از یازدهم شهریورماه


مس‌کرمان در سودای صعود مجدد

مسی‌های‌کرمان یکی از نمایندگان استان در لیگ دسته‌ی یک این روزها پس از اضافه‌کردن نفرات به دنبال آماده‌سازی برای فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان هستند. جایی که بیشتر نفرات اضافه‌شده‌ی این تیم بازیکنان لیگ یکی به‌شمار می‌آیند. شاید یکی از دلایل این انتخاب‌ها کاهش بودجه‌ی مسی‌ها به حدود ۳۸ میلیارد تومان باشد. این بودجه برای کل باشگاه مس‌کرمان با تمامی رشته‌های زیرشاخه‌ی این باشگاه است.

به گزارش کرمان‌نو، طبق گفته مقامات سازمان لیگ فوتبال کشور، رقابت‌های لیگ یک این فصل از روز یازدهم شهریورماه استارت خواهد خورد. 

قرعه‌کشی لیگ آزادگان در محدوده زمانی ۲۱ تا ۲۴ مرداد خواهد بود که زمان دقیق و محل برگزاری قرعه‌کشی متعاقباً اعلام خواهد شد.

زمان پایان نقل‌وانتقالات تابستانی روز چهارشنبه ۲۲ شهریور خواهد بود. 

در این گزارش به‌صورت خلاصه نقل‌وانتقالات تیم فوتبال مس‌کرمان را برای حضور در مسابقات لیگ دسته‌ی یک بررسی کردیم.

مس کرمان به دنبال صعود

تیم فوتبال مس‌کرمان با فرزاد حسین‌خانی پس از ۸ سال به لیگ برتر صعود کرده بود و با همین سرمربی مجدد به لیگ دسته‌ی یک سقوط کرد تا این سرمربی از سمت خود استعفا دهد. پس از کش‌وقوس‌های فراوان و معرفی محمودی‌نیا به‌عنوان سرمربی مس‌کرمان، این تیم به دنبال جذب نفرات مدنظر سرمربی پرداخت و این روزها نیز درگیر اردوهای آماده‌سازی و تمرینات است.

گفته می‌شود بودجه‌ی این تیم حدود ۳۸ میلیارد است. به‌نظر می‌رسد این کاهش بودجه چشم‌گیر نسبت به پارسال که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده باتوجه‌ به اینکه باشگاه مس‌کرمان شامل رشته‌های مختلفی است آنها را وادار به صرفه‌جویی در تمام بخش‌ها کند.

اگرچه پیش‌تر سرمربی مس‌کرمان در گفتگویی که با کرمان‌نو داشت گفته بود:«هدف‌گذاری شرکت صنایع مس هدف‌گذاری صعود به لیگ برتر است. وقتی هدف این است شما باید این تیم را خوب ببندید و بهترین خدمات را بدهید. قول داده‌اند که نیازهای ما را هم تأمین کنند. بودجه باشگاه یک‌سری پیگیری‌ها دارد. اما قول داده‌اند بودجه مکفی در اختیار ما قرار دهند.» اما باید دید این کاهش بودجه در نهایت و ادامه راه چقدر می‌تواند برای مس شرایط را سخت کند.

در فصل نقل‌وانتقالات مسی‌ها با بازیکنانی مانند صالح محمدی، علی تهامی، عارف زینلی، پوریا غلامی، علی خلیلی و میلاد خدایی که بازیکنان فصل قبل این تیم بودند تمدید کردند.

سرمربی مس‌کرمان: سراغ بازیکنان باانگیزه که عملکرد لیگ یکی خوبی داشتند رفتیم

 محمودی‌نیا درباره‌ی جذب بازیکنان تیمش به کرمان‌نو گفت: «برای لیگ دسته یک بازیکنانی باید جذب شوند که به‌اصطلاح ما به آنها می‌گوییم لیگ یک باز، باید بازیکنانی باشند که بتوانند تیم را بالا بیاورند. سال قبل یکسری از بازیکنان سطح لیگ برتری داشتند و الان نمی‌توانیم بعضی از آنها را داشته باشیم. رفتیم سراغ بازیکنان باانگیزه که عملکرد لیگ یکی خوبی داشتند و بیشتر انتخاب‌های ما از بالای جدول بوده است. از تیمی که صعود کرده یا ستاره‌ی تیم خودشان بودند.»

 بنابرهمین صحبت‌های محمودی‌نیا مس‌کرمان خریدهای زیادی از لیگ دسته یک داشت. آنها تعداد قابل‌توجهی بازیکن از تیم استقلال خوزستان که فصل گذشته در لیگ دسته‌ی یک بازی می‌کردند و به لیگ برتر صعود کرده‌اند را به خدمت گرفتند؛ بازیکنانی مانند: ایمان رازانی، رضا نبی‌زاده، ابوالفضل علایی و خشایار زبرجد. مسی‌ها همچنین علی وزیری‌پناه مهاجم ۱۵ گله استقلال خوزستان را نیز به خدمت گرفتند تا شاید بتوانند مشکل گلزنی فصل قبل خود را برطرف کنند.

مسی‌های کرمان در خط حمله خود عماد میرجوان مهاجم فصل قبل آلومینیوم و محمدامین کاویانی هافبک تهاجمی تیم ون پارس اصفهان را نیز اضافه کردند. امیرحسین یحیی‌زاده وینگر فصل قبل ملوان از خریدهای لیگ برتری نارنجی‌پوشان و مجتبی لطفی، علیرضا ابراهیمی، معین قربانی و مهران امیری از دیگر خریدها نقل‌وانتقالات مس هستند.

جلال عبدی بازیکن فصل پیش مس که نیم‌فصل به سپاسی رفت نیز مجدد به این تیم برگشته و سعید حسین‌پور بازیکن سابق پرسپولیس و کاوالا یونان نیز به جمع نارنجی‌پوشان پیوسته است.

شروع امیدوارکننده در بازی‌های تدارکاتی

مسی‌ها در این مدت اردوهای آماده‌سازی خود را پشت سر گذاشتند و ۳ بازی دوستانه نیز انجام دادند. آنها با گل‌گهر به‌تساوی بدون گل رسیدند. ذوب‌آهن را ۴ بر صفر و امید استقلال را ۵ بر یک بردند تا در بازی‌های دوستانه عملکرد خوبی داشت باشند و گفته می‌شود یک بازی دوستانه نیز در روزهای آینده با تراکتور خواهند داشت.

اما باید دید این روند در بازی‌های لیگ دسته‌ی یک چگونه خواهد بود و آیا مس می‌تواند باوجود اینکه سرمربی جدیدش برای صعود برنامه ۲ ساله داده است و عنوان کرده که برای صعود نباید به مس فشار بیاید، در همان سال اول به لیگ برتر صعود کند یا خیر؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107200
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.