گفت‌وگوی «کرمان نو» با سرمربی جوان تیم فوتسال دختران مس‌کرمان؛


دختران فوتسال مس، در آستانه فصلی سخت

زینب انجم‌شعاع کاپیتان سابق و سرمربی حال حاضر تیم فوتسال دختران مس‌کرمان در گفتگویی با «کرمان نو» گفت: «اگر در طول فصل حواشی ایجاد شود قطعا آن را کنترل می‌کنیم بچه‌ها آنقدر همدل هستند که اجازه ندهند مشکلی در تیم ایجاد شود و حتی اگر مشکلی هم پیش بیاید با کمک هم موضوع را حل می‌کنیم.»

از سال گذشته مسابقات فوتسال زنان در دو گروه، در مسابقات سوپر لیگ و لیگ برتر برگزار می‌شود. امسال نیز ۸ تیم در سوپر لیگ و ۸ تیم نیز در لیگ برتر زنان با هم رقابت می‌کنند.

اگرچه مسابقات لیگ برتر فوتسال قرار بود از شهریورماه شروع شود اما با وقفه و به جای ۱۲ تیم این مسابقات از ۳ آذر ۱۴۰۲ و با ۸ تیم مس‌کرمان، رودگر نوشهر، آوا آباندخت، مبلمان کلاسیک مشهد، نفت امیدیه، زاگرس افلاک تهران، فولاد هرمزگان و گلبرگ تاکستان برگزار می‌شود.

تیم فوتسال دختران مس‌کرمان نماینده استان در این مسابقات است که امسال با تغییراتی در کادرفنی روبرو شد. این تیم سال‌ها تحت هدایت سعیده ایرانمنش بود و امسال بنابر مشکلاتی که وجود داشت ایرانمنش با این تیم قطع همکاری کرد و جای او شاگردش زینب انجم‌شعاع کاپیتان سابق مسی‌ها به‌عنوان سرمربی امسال مسی‌ها معرفی شد. هانیه علیدادی نیز دیگر بازیکن سابق مس به‌عنوان کمک انجم‌شعاع را در بحث فنی یاری می‌دهد.

در ادامه گفتگوی کرمان‌نو را با زینب انجم‌شعاع کاپیتان سال‌های اخیر تیم فوتسال مس‌کرمان و سرمربی جدید این تیم بخوانید:

شرایط آمادگی تیم چطور است؟

بازی‌های ما که قرار بود از شهریور شروع شوند با وقفه‌ای که افتاد از ۳ آذر شروع می‌شوند. ما طبق برنامه‌ریزی که برای شهریور داشتیم از اواسط تیر تمرینات‌مان را شروع کردیم اما فدراسیون نتوانست بازی‌ها را برگزار کند. ۳-۴ ماه است که بچه‌های ما هنوز در پیش فصل هستند. این تیم همان تیم مس‌کرمان هر سال است جا دارد همین‌جا از خانم ایرانمنش که سال‌ها مربی ما و تیم بودند تشکر کنم ایشان استاد ما هستند و امسال بنا به دلایلی نتوانستند در کنار ما باشند اما ما راهشان را تا برگشتن خودشان ادامه می‌دهیم. بیشتر بچه‌ها بومی، جوان و جویای نام هستند. ۲-۳ تا بازیکن با تجربه هم داریم که ۹۰ درصد تیم بومی است و فقط ۲ بازیکن غیربومی داریم شادی بهرامی که اهل مشهد است و سهیلا رودسری را هم از شمال به تیم اضافه کردیم.

با توجه به اینکه سال‌ها هدایت این تیم با سعیده ایرانمنش بود و حالا بنا به شرایطی ایشان دیگر نیستند شما نیز تجربه اول مربیگری‌تان در این فصل است چشم‌اندازتان از فصل پیش‌رو برای تیم فوتسال مس‌کرمان چیست؟

با توجه به اینکه من سال‌ها بازیکن بودم و همانطور که گفتید تجربه اول مربیگری من است و برای خود من پر از چالش و تجربه‌های جدید است. خداراشکر تا الآن توانستیم پیش ببریم. قطعا راه سختی را در پیش داریم، نشدنی نیست. ما امسال تمام تلاشمان را می‌کنیم از نام کرمان و اسم و رسم تیم‌مان که سال‌ها بوده دفاع کنیم و ان‌شاالله نتایجی در خور نام تیم و درخور بچه‌ها کسب کنیم.

روحیه در تیم چطور است؟

خداراشکر الان روحیه در تیم خوب است و بچه‌ها همه با هم هماهنگ و متحد هستند و همه به دور از هر حاشیه‌ و موضوعی تلاششان را برای تیم گذاشتند و باید ببینیم به امید خدا چه چیزی پیش می‌آید. اما بچه‌ها دارند هدفمند تمرین می‌کنند. به هر حال تیم جوان است در مقاطعی از فصل دچار افت انگیزه، انرژی و دچار اشتباهات فردی می‌شود، ان‌شاالله که بتوانیم با کمک بچه‌های با تجربه‌ترمان این موارد را پوشش دهیم و بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشیم.

وضعیت مصدومان تیم چطور است؟ مصدومان پارسال به تیم اضافه شدند؟

خب ما پارسال مصدومان زیادی داشتیم اما امسال خداراشکر خانم کریمی هم که عمل کردند به تیم برگشتند و پا به پای دیگر بازیکنان تمرین می‌کنند و امیدواریم بتوانند به ما کمک کنند. باقی بازیکنان نیز وضعیت خوبی دارند.

شرایط تیم از نظر مالی چطور است؟ بودجه و امکانات مورد نیاز در اختیار تیم قرار گرفته؟ 

با توجه به شرایطی که باشگاه از اول امسال داشت خب مشکلاتی بود اما همیشه به ما گفتند چون یک تیم زنان داریم حتما حمایتش می‌کنیم و تا الان هم خداراشکر حمایت کردند امیدوارم در ادامه راه هم حمایت کنند تا بچه ها با دلگرمی به مسابقات بروند و حق و حقوق بچه‌ها هم پرداخت شود.

فکر می‌کنید جایگاه مس در انتهای فصل کجا باشد؟

باید دید شرایط در طول فصل چگونه پیش می‌رود به هرحال موارد زیادی دخیل هستند و ورزش غیرقابل پیش‌بینی است اما ما تمام تلاشمان این است که جایگاه‌های بالای جدول را داشته باشیم و به بچه‌ها هم گفتیم که همین ذهنیت را داشته باشند و ان‌شاالله بتوانیم امسال به سوپرلیگ صعود کنیم . این هدف اصلی ماست که ان‎شاالله با همت و تلاش بچه‌ها بتوانیم به این خواسته‌مان برسیم.

با توجه به اینکه اولین سال مربیگری‌تان است و شما تا سال گذشته به‌عنوان بازیکن در کنار سایر بازیکنان کار می‌کردید. فکر می‌کنید اگر در طول فصل چالش‌هایی ایجاد شود و این دوستی‌های سابق باعث اختلاف، توقع‌ یا دلخوری‌هایی شود می‌توانید اوضاع را مدیریت کنید که تیم به حاشیه نرود؟

قطعا تمام این مواردی که گفتید می‌تواند اتفاق بیفتد. من با خیلی از بچه‌ها هم سن و سال هستم و رفاقت و دوستی داریم. اما در جلسات بین خودمان با هم این مسائل را حل کردیم که من در جایگاه مربیگری دوستی و رفاقتی با کسی ندارم و بچه‌ها هم همین دید را دارند و معتقدند که در تیم جدیدی هستند و باید به حرف مربی احترام بگذارند و خداراشکر تا الآن همه چی روی برنامه خوبی بوده است. اگر در طول فصل هم مشکلی پیش بیاید قطعا آن را کنترل می‌کنیم بچه‌ها آنقدر همدل هستند که اجازه ندهند مشکلی در تیم ایجاد شود و حتی اگر مشکلی هم پیش بیاید با کمک هم موضوع را حل می‌کنیم. حتی جاهایی از فصل هم نیاز به کمک گرفتن از بزرگان و باتجربه‌ها خواهیم داشت به هر حال تجربه اول من است و من هم متوجه هستم که اگر نیاز باشد حتما کمک می‌گیریم.

شناختی از حریف هفته اول‌تان دارید؟

بازی هفته اول‌مان با نوشهر است و مهمان هستیم. خداراشکر وضعیت آمادگی جسمانی و روحی و روانی بچه‌ها خوب است و تیم نوشهر هم پارسال در لیگ برتر بوده و امسال هم همه‌ی تیم‌ها تغییراتی داشتند. تمرکزمان روی تیم خودمان است و ان‌شاالله بتوانیم از این بازی نتیجه لازم را بگیریم.

برنامه هفته اول رقابت‌های لیگ برتر زنان به شرح زیر است:

جمعه ۳ آذر

رودگر نوشهر – مس‌کرمان
مبلمان کلاسیک مشهد – آوا آباندخت
نفت امیدیه – زاگرس افلاک تهران
فولاد هرمزگان – گلبرگ تاکستان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111262
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.