رئیس سازمان صمت استان کرمان اعلام کرد


۲۴۷ واحد صنعتی راکد شمال استان کرمان قابل احیا نیستند

 رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای راکد در شمال استان اظهار کرد: ۳۴۳ واحد راکد در شمال استان داریم که ۷۸ واحد آن قابل احیا و حدود ۲۴۷ واحد آن قابل احیا نیستند.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مهدی حسینی‌نژاد در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با ارائه گزارش عملکرد چهارماهه اول سال برای فعال‌سازی واحدهای راکد و تکمیل زنجیره تولید اظهار کرد: پنج محور در این موضوع را دنبال می‌کنیم.

 او ادامه داد: در چهارماهه اول امسال در زمینه احیاء واحدهای راکد ۲۵.۳ درصد و در فعال‌سازی واحدهای نیمه‌فعال تقریباً ۳۰ درصد و عارضه‌یابی واحدهای راکد و نیمه‌فعال حوزه جهاد کشاورزی ۳۶ درصد عملکرد استان کرمان است.

 او افزود: عملکرد استان در مدت مذکور در خصوص تکمیل زنجیر تولید ۶۱ درصد است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: احیاء ۳۰ واحد راکد در شمال و ۱۸ واحد در جنوب استان را دنبال می‌کنیم.

 او با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای راکد در حوزه صمت شمال استان اظهار کرد: ۳۴۳ واحد راکد در شمال استان داریم که ۷۸ واحد آن قابل احیا و حدود ۲۴۷ واحد آن قابل احیا نیستند.

 حسینی‌نژاد تأکید کرد: با احیاء ۷۸ واحد راکد زمینه اشتغال ۱۷۰۰ نفر فراهم می‌شود.

 او عمده‌ترین علت راکد بودن واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی دانست و گفت: تقاضای بازار نیز یکی دیگر از علل است؛ اما مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی فعال، نیمه‌فعال و راکد، تسهیلات است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107498
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.