عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران:


۵-۶ سال است به دلیل نبودن اسپانسر تیم والیبال نشسته زنان کرمان تعطیل است

در حالی که ۲ نفر از اعضای تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران اعزامی به مسابقات پاراآسیایی هانگژو از کرمان هستند و در سال‌های گذشته نیز همواره در این رشته از کرمان ملی‌پوش داشتیم اما استان کرمان تیمی برای پرورش و رشد ورزشکاران جدید در رشته‌ی والیبال نشسته زنان ندارد.

به گزارش کرمان‌نو، کاروان پاراآسیایی ایران به مسابقات هانگژو اعزام شد و در این کاروان ۱۲ نفر از استان کرمان حضور دارند. ۲ نفر از این تعداد در تیم والیبال نشسته زنان ایران هستند که یکی از این افراد بتول خلیل‌زاده است. ملی‌پوش کرمانی که از نبود تیم در والیبال نشسته زنان در استان کرمان گلایه‌مند است. او در گفتگویی به «کرمان‌ نو»، گفت:«به دلیل نبود اسپانسر ۵-۶ سال است که در کرمان تیم والیبال نشسته زنان نداریم.»

این ورزشکار کرمانی ۱۰ سال سابقه‌ی عضویت تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران را دارد و دارنده‌ی مقام دوم مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، مقام دوم مسابقات پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، مقام دوم مسابقات آسیا اقیانوسیه هانگژو ۲۰۱۷، مقام پنجم مسابقات پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و مقام پنجم مسابقات جام بین قاره‌ای ۲۰۱۶ است.

خلیل‌زاده در ادامه گفت:« من برای تیم سپاهان اصفهان بازی می‌کنم. طبق پیگیری‌هایی که خودم انجام دادم و صحبت‌هایی که با برخی از مسئولان در مس‌سرچشمه، مس‌کرمان، مس‌رفسنجان و مس شهربابک که اسپانسر تیم آقایان است داشتم حاضر نشدند اسپانسر تیم ما شوند تا در بخش زنان هم تیم والیبال نشسته داشته باشیم و ورزشکاران بتوانند تمرین کنند و از ظرفیت تیم استان در کشور استفاده کنیم و بتوانیم بیشترین تعداد ملی‌پوش را داشته باشیم.»

او افزود:‌ «وجود این تیم‌های ورزشی باعث می‌شود که کسانی که از لحاظ جسمی برایشان مشکلی پیش آمده در جامعه حاضر باشند و هم‌پای سایر افراد به زندگی معمولی خود ادامه دهند. وقتی این افراد به تیم ملی راه پیدا می‌کنند در زندگی اجتماعی آنها هم تاثیرات بهتری می‌گذارد.»

خلیل‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل هزینه‌ها تیم نیست یا ورزشکار در این رشته وجود ندارد، گفت: «در این رشته ورزشکار وجود دارد اما اسپانسر نیست تا تیمی جمع شود. تا سال ۹۷ استان تیم داشت و تیم ما همیشه مقام کشوری داشت و ما اول یا دوم بودیم. یک‌سری مشکلات و مسائلی ایجاد شد تیم منحل شد و تا امروز همچنان در استان تیم نداریم.»

عضو تیم ملی والیبال نشسته زنان ادامه داد:«خیلی پیگیر بودم هم از طریق هیات و هم شخصی تا تیم دوباره شکل بگیرد اما نشد. هیچ کدام از بنگاه‌های اقتصادی که در کرمان هستند حاضر نمی‌شوند اسپانسر شوند. مثلا با مس‌رفسنجان که صحبت کردم گفتند که باید بومی خود رفسنجان باشید. در صورتی که در خود شهر رفسنجان شاید تعداد ورزشکار کمی باشد اما اگر تیمی در مرکز استان باشد از تمام شهرهای استان می‌تواند ورزشکار اضافه شود.»

او در مورد وضعیت اردوهای پیش از اعزام گفت: «خیلی تلاش می‌کنیم که بتوانیم حفظ جایگاه کنیم و بتوانیم از دو نایب قهرمانی آسیایی که به دست آوردیم دفاع کنیم. انشاالله می‌جنگیم که بتوانیم مدالمان را خوش رنگ‌تر کنیم. خوشبختانه شرایط اردوها هم خوب است. مربیان، کادر فنی و فدراسیون همه دست به دست هم دادند تا بتوانیم بهترین نتیجه را داشته باشیم.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.