تعطیلی ۵ شرکت حمل و نقل کالا در رودبار جنوب

مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل در جنوب استان پنج شرکت حمل ونقل کالا به علت رعایت نکردن ضوابط و قوانین حمل و نقل به قطع خدمات محکوم شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی افزود: در حال حاضر در اوج حمل و نقل محصولات کشاورزی با استفاده ازناوگان جاده‌ای به مقاصد هدف هستیم، حجم زیادی از محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان سالانه از طریق جاده، حمل می‌شود به طوری که در زمان پیک بار روزانه بیش از ۲ هزار بارنامه حمل محصولات کشاورزی توسط شرکت‌های حمل و نقل صادر می‌شود.

جمیلی تصریح کرد: جنوب کرمان رتبه نخست بار خروجی از مبدا را در سطح کشور دارد و برنامه ریزی برای جذب این تعداد کامیون که با دشواری‌های زیادی همراه است از ۸ ماه قبل آغاز شده تا بتوانیم حاصل دسترنج کشاورزان منطقه را بموقع به بازار مصرف در داخل و خارج کشور منتقل کنیم.

مسعود جمیلی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل بایستی ضوابط مشخص شده و قیمت مصوب انجمن صنفی حمل و نقل را رعایت کنند گفت: با شرکت‌های متخلفی که بخواهند حقوق کشاورزان و رانندگان را رعایت نکنند با شدت و بدون مماشات برخورد می‌کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: کشاورزان برای حمل محصولات کشاورزی و بار خود با راننده به توافق برسند و سپس برای صدور بارنامه حمل و نقل به شرکت مراجعه کنند و در صورت عدم توافق ملاک حمل بار، نرخ نامه مصوب انجمن صنفی حمل و نقل است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ شرکت حمل و نقل کالا در هفت شهرستان جنوبی کرمان فعال است تصریح کرد: وجود نظارت‌های مستمر، از تخلفات این شرکت‌ها جلوگیری و زمینه مناسب برای حمل بموقع و سالم محصولات را فراهم می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای جنوب کرمان با اشاره به روند تشدید طرح نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل به صورت محسوس و نامحسوس و جمع آوری شکایت‌های مردمی، رانندگان و کشاورزان گفت: این اداره کل در زمینه برخورد با شرکت‌های متخلف و دفاع از حقوق رانندگان و کشاورزان با هیچ مجموعه‌ای و شرکت حمل و نقلی تعارف ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27263
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.