مجتمع فرهنگی و هنری فاریاب در اولویت اداره ارشاد اسلامی جنوب

سال گذشته بود که «کاغذ وطن» به بررسی چرایی نبود یک فرهنگسرا در جنوب پرداخت، از قرار معلوم ساخت فرهنگسرا برعهده شهرداری‌ها است اما به دلیل این که شهرداری‌ها معاونت فرهنگی ندارند، فرهنگسرایی هم ایجاد نشده بود. اگرچه شهرداری‌ها هنوز معاونت فرهنگی ندارند،زیرا معاونت فرهنگی شرایط خاص خودش را دارد و شهرداری باید به درجه ای برسد تا بتواند آن را کسب کند، اما با این حال فعالیت‌های خوبی در زمینه برنامه‌های فرهنگی و همچنین اماکن فرهنگی صورت گرفته است.

شهرداری معاونت فرهنگی ندارد

این طور که رئیس شورای شهر جیرفت توضیح می‌دهد: شهرداری‌ها باید به درجه ای برای برخورداری از معاونت فرهنگی برسند، اگرچه مراحل این موضوع هنوز تکمیل نشده، اما با این حال شورا و شهرداری جیرفت در فکر یک مجموعه فرهنگی برای جیرفت هستند و به دلیل اولویت موضوعات دیگر این مهم به وقفه افتاده است. در عین حال باید در نظر داشت که ارگان‌های مختلفی از اداره ارشاد گرفته تا شورای فرهنگ عمومی شهرستان، در این مساله نقش دارند.

هر ماه یک جشن در جیرفت

 حسین مشایخی در ادامه از فعالیت‌های فرهنگی شورا می‌گوید: موزه مردم‌شناسی جیرفت از آن دست برنامه‌هایی بوده که برای اولین بار در تاریخ این شهرستان اتفاق افتاده، علاوه بر این شورا تصویب کرده که هر ماه یک جشن در جیرفت برگزار شود، همچنین  ایجاد بوستان‌های محلات و زمین‌های فوتبال از دیگر فعالیت‌های شورا بوده است.

تفاهم نامه مجتمع با اداره راه

مدیرکل اداره فرهنگ‌، هنر و ارشاد اسلامی جنوب ضمن تاکید بر این که ساخت فرهنگسرا بر عهده شهرداری است می‌گوید: مجتمع‌های فرهنگی و هنری در چارت کاری اداره ارشاد لحاظ شده‌اند که در یک سال گذشته با تفاهم‌‌نامه‌های منعقد شده بین اداره راه و شهرسازی و اداره ما، ساخت چند مجتمع فرهنگی و هنری در جنوب در دستورکار قرار گرفته‌است. کمااینکه در جیرفت 4فرهنگسرا توسط اداره راه و شهرسازی در حال ساخت است و پیشرفت 25 تا 30 درصدی داشته‌اند. احتمالا تا اواسط سال 99 به اتمام می‌رسند.در این مجتمع‌ها کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و جمع‌های هنرمندان برگزار خواهد شد.

مجتمع فرهنگی فاریاب در اولویت

حسین اسحاقی در خصوص مجتمع‌های فرهنگی و هنری  شهرهای دیگر جنوب می‌گوید: مجتمع فرهنگی فاریاب در اولویت کاری ما است، از آنجایی که در سفر وزیر ارشاد تفاهم نامه ای بین استاندار و وزیر منعقد شد، 10 میلیارد تومان برای این مجتمع تخصیص داده شد که در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم تا هر چه زودتر این پروژه آغاز به کار کند. مجتمع قلعه گنج هم تامین اعتبار شده و تا آخر سال 99 به اتمام می‌رسد، در رودبار، منوجان و عنبرآباد هم مجتمع وجود دارد.

فراخوان طراحی ساختمان ارشاد

اسحاقی در آخر در خصوص طرح بازآفرینی شهری و ساختمان فرسوده اداره کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی جیرفت گفت: از آنجایی که ساختمان قبلی اداره ما جر بافت فرسوده بوده، در تفاهم‌نامه‌ای با اداره راه و شهرسازی، مجتمعی 5طبقه(فرهنگی، هنری) با طراحی اداره فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی و ساخت اداره راه و شهرسازی ، منعقد شده است. در حال حاضر فراخوان طراحی این مجتمع داده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.