اختلاف نظر بر سر استفاده از ماسک| چینی‌ها موافق، ایران، اروپا و آمریکا مخالف

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین به مجله علمی ساینس گفته بزرگ‌ترین اشتباه در مقابله با کرونا، نداشتن ماسک است. این در حالی است که در ایران، اروپا و آمریکا نظر مخالفان بر موافقان می‌چربد.

جورج گائو در این مصاحبه که روز گذشته منتشر شده در پاسخ به این سوال که «کشورهای اروپایی و آمریکا چه اشتباهی کردند که اینگونه کروناویروس شیوع گسترده‌ای داشته» گفته:

اشتباه بزرگ در ایالات متحده و اروپا این است که مردم ماسک نمی‌پوشند.

به گفته این دانشمند ارشد چینی و بر اساس تجربه کشور چین در رابطه با کرونا، این ویروس توسط قطرات و تماس نزدیک منتقل می‌شود و قطراتی که از دهان افراد بیرون می‌آید، نقش مهمی در انتقال دارند. او می‌گوید که در هنگام صحبت کردن هم قطراتی از دهان بیرون می‌آید و از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به عفونت بدون علامت هستند، اگر از ماسک استفاده کنند، می‌توانند از انتشار قطرات حامل ویروس جلوگیری کنند و دیگران آلوده نشوند.

این در حالی است که امروز کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت در توییتر خود نوشته که «موضوع انتقال ویروس کرونا از طریق هوا (به جز بخش‌های بستری مبتلایان و به طور خاص ICU) درست نیست و افراد عادی نیازی به ماسک ندارند.»

در همین حال در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا هم خبری از استفاده همه مردم از ماسک نیست.

چین چگونه بیماری را کنترل کرد؟

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین همچنین در رابطه با موفقیت این کشور در کنترل شیوع کرونا هم گفته رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، جداسازی موارد آلوده، قرنطینه کردن افراد مورد تماس با فرد مبتلا، محدودیت تجمعات و ممنوع کردن رفت‌وآمد از جمله دلایل موفقیت بوده است.

او تاکید می‌کند که افراد آلوده باید به گونه‌ای منزوی شوند که حتی نتوانند با خانواده خود دیدار کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.