بیش از ۱۵ برابر بودجه عمرانی استان بابت مالیات و حقوق دولتی از استان می‌رود


۴۶هزار میلیارد تومان، مجموع مالیات و حقوق دولتی معادن استان

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شورای معادن، امسال مبلغی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن کشور پیش‌بینی شده که ۶۵ درصد ان را کرمان می‌پردازد.

به گزارش کرمان‌نو، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این رابطه افزود: کرمان ۱۵هزار میلیارد تومان بابت حقوق دولتی به کشور می‌پردازد و ۳۱ هزار میلیارد تومان هم بابت مالیات به کشور پرداخت می‌کند.
از مبلغ ۴۶ هزار میلیارد تومانی که از استان کرمان به خزانه کشور پرداخت می‌شود عددی نزدیک ۳۵هزار میلیاردش برای شرکت‌های معدنی و صنایع بزرگ است چرا که بنا به اعلام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیش از ۶۵ درصد از عدد ۳۱ هزار میلیاردی مالیات بر عهده شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان است.

بنا به گفته حسینی‌نژاد از محل یک درصد فروش معادن آلاینده در سال گذشته نیز عملا برگشت زیادی به استان صورت نگرفته و امسال نیز حدود هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از این محل برای استان تعیین شده است .
این مبالغ بیش از ۱۵ برابر پولی است که بابت کارهای عمرانی به استان اختصاص داده می‌شود، حال انکه به گفته مدیرکل دارایی استان کرمان در ۱۹ فروردین سال گذشته حدودا دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه با بیان این مطلب که محدوده‌های مشمول مزایده استان هزار و ۸۹۸ مورد است، اظهار کرد: ۳۲۶محدوده معدنی و ۵۰۰محدوده زیر پهنه امسال به مزایده گذاشته خواهد شد.
به گفته او ۳هزار و ۶۷۶ محدوده استان بلوکه شده هستند و امکان مزایده شدن آنها وجود ندارد که به دنبال اصلاح قانون برای تعیین تکلیف تا از روی نقشه معدنی استان پاک شوند.
در نقشه معدنی استان بیش از ۸هزار و ۱۳۵ محدوده معدنی ثبت شده است که بیش از ۲هزار و ۵۶۰ محدوده آن فعال و بیش از ۵هزار و ۵۷۵ محدوده به دلایلی غیرفعال هستند.

در این جلسه مقرر شد شرکت ملی مس و شرکت صنعتی معدنی گل گهر و گهرزمین در تفاهم با بانک‌های استان مبلغی به عنوان تسهیلات ارزان قیمت از محل معدل گردش حساب به واحدهای تولیدی که با معرفی کارگروه رونق تولید مصوب می‌گردد پرداخت کنند .
همچنین مصوب شد تا دبیر شورای بانک‌ها ظرف یک ماه آینده به استناد مصوبات قبلی شورا نسبت به بررسی آخرین وضعیت انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ از جمله ملی صنایع مس، گل گهر، گهر زمین، اسفندقه، زغالسنگ، ماهان، میدکو و سایر شرکت‌ها اقدام و گزارش آن در جلسه آتی شورا ارائه نماید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103137
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.