مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمان:


تور‌های گردشگری به مقصد خنک‌ترین نقطه کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی لاله‌زار گفت: برای حضور مردم در این جشنواره تور‌های گردشگری راه‌اندازی می‌شود.

فریدون فعالی گفت: مراسم آغاز به کار پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه جاری در گلزار شهدای کرمان و در قالب برنامه‌هایی همچون عطر افشانی و گلاب‌پاشی مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت.
مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره هرساله از استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبرو بوده است، افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نیز شاهد حضور گسترده علاقه‌مندان به طبیعت در منطقه گردشگری لاله‌زار باشیم.
او با بیان اینکه با همکاری مشترک نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مسئولان فرمانداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد بردسیر و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط زمینه برای حضور حداکثری مردم و معرفی هرچه بهتر این منطقه گردشگری فراهم شده است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر آورده اقتصادی، موجب بستر‌سازی مناسب فرهنگی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مناطق بکر گردشگری همچون لاله‌زار برای مردم و گردشگران می‌شود.
فعالی با اشاره به اینکه خانه‌های بوم‌گردی منطقه گردشگری لاله‌زار بردسیر آماده میزبانی از گردشگران هستند، افزود: با توجه به اینکه لاله‌زار منطقه گردشگری بوده و تعداد زیادی از گردشگران و مردم مختلف استان کرمان به این منطقه سفر می‌کنند بنابراین می‌طلبد بر تعداد اقامتگاه‌های این منطقه افزوده شود.
مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرای تور‌های گروهی به مقصد لاله‌زار اعلام آمادگی کرده‌اند که از مردم دعوت می‌شود در این جشنواره شرکت کنند.
مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با بیان اینکه برپایی آیین گلاب‌گیری، عرضه و فروش محصولات و تولیدات سنتی و محلی از برنامه‌های جنبی این جشنواره در بردسیر خواهد بود، گفت: در این روز برگزاری جشنواره، اجرای غرفه‌های صنایع‌ دستی، برنامه‌های خاص ورزشی از جمله پرواز با پاراگلایدر، قایق‌رانی، طناب‌‌کشی، مسابقات بومی و محلی و برپایی سیاه چادر عشایری را نیز خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105643
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.