مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:


ورود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به استان کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان از ورود یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۵ مسافر به استان خبر داد و گفت: بیشترین بازدید گردشگران از باغ شاهزاده ماهان انجام شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سعید شاهرخی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، اظهار داشت: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد.

او با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و ۱۰ اثر ثبت جهانی در این استان وجود دارد، گفت: ما در استان کرمان در حوزه آثار ثبت جهانی رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۲ شهر و روستای تاریخی در استان کرمان وجود دارد، افزود: استان کرمان بیشترین آثار طبیعی و باستانی کشور را در خود جای‌داده است.

او با بیان اینکه حدود هفت هزار اثر تاریخی و طبیعی در سطح استان کرمان شناسایی شده است و ۷۳۰ اثر ثبت ملی در این استان پهناور وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۷۰۰ اثر آن تاریخی و ۳۰ اثر آن طبیعی است.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردم استان کرمان به مهمان‌نوازی در دنیا معروف هستند، گفت: از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی در استان کرمان آغاز شده و همه تلاش خود را کردیم تا استقبال خوبی از مسافران و مهمانان نوروزی در استان داشته باشیم.

او با بیان اینکه در این راستا ستاد تسهیلات سفر استان در دی‌ماه تشکیل و ۱۶ کمیته تخصصی ذیل این ستاد راه‌اندازی شده است، افزود: ۸۰۰ مرکز اقامتی و بالغ بر ۱۳ هزار تخت اقامتی در استان کرمان وجود دارد و ۲۰ هزار ظرفیت تخت اسکان نیز در آموزش‌وپرورش استان کرمان آماده شده است.

شاهرخی با اشاره به آمار ورودی مسافران به استان از ابتدا طرح سفرهای نوروزی تا کنون، گفت: یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۵ نفر تا کنون به استان کرمان وارد شده که از این تعداد ۲۲۰ هزار و ۳۱۱ نفر آنها چهارم فروردین‌ماه به استان کرمان وارد شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه طی این مدت ۸۹ هزار و ۹۷۷ نفر در تأسیسات گردشگری استان کرمان اقامت داشتند، افزود: درصد اشغال تأسیسات گردشگری استان ۴۹ درصد است.

او با اشاره به بازدید گردشگران از آثار تاریخی استان کرمان، بیان کرد: بیشترین بازدیدها طی این مدت از باغ شاهزاده ماهان با ۳۰ هزار و ۳۹۰ بازدید، حمام گنجعلی‌خانی با ۱۲ هزار و ۹۲۳ بازدید و ارگ بم با ۱۲ هزار و ۹۲۲ بازدید بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116533
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.