رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان:


پژوهشکده بیابان لوت در کرمان تشکیل می‌شود

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در همایش بین‌المللی لوت در کرمان، ضمن تأکید بر جنبه اقتصادی و گردشگری بیابان لوت از تشکیل پژوهشکده بیابان لوت خبر داد و گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا ظرفیت کویر لوت به‌خوبی شناخته شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، سید مهدی طبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی لوت در کرمان، ضمن تأکید بر جنبه اقتصادی و گردشگری بیابان لوت اظهار کرد: این بیابان از نظر گردشگری و اقتصادی حائز اهمیت بسیاری است و امیدوارم برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب انسجام بیشتر بین کویر دوستان و مسئولان شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از تشکیل پژوهشکده بیابان لوت سخن گفت و ادامه داد: پیگیر این موضوع هستیم تا این ظرفیت به‌خوبی شناخته شود.

او عنوان کرد: تنها ۱۰ درصد این بیابان شناخته شده است، امیدوارم با همکاری جامعه دانشگاهی بتوانیم این فضای گردشگری را وسعت ببخشیم و پتانسیل‌های بالای گردشگری کویر از جمله داستان‌های زندگی حاشیه‌نشینان کویر در طول تاریخ که جذابیت بالایی دارد، خواص درمانی کویر، گردشگری نجوم و گردشگری ماجراجویانه و غیره به کویر دوستان معرفی کنیم.

 مشاور گردشگری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان نیز در ادامه گفت: کویر نقش مؤثری در اشتغال‌زایی دارد و باعث تنوع بخشیدن به اقتصاد استان و کشور می‌شود.

 محمدحسین تجلی اضافه کرد: از طرف دیگر دولت‌ها نیز از طریق توسعه گردشگری، افزایش روابط و همکاری با سایر کشورها می‌توانند آثار گردشگری خود را به جهان معرفی کنند.

او ادامه داد: البته داشتن نظام گردشگری مثبتی بر فرهنگ نیز در این مسئله حائز اهمیت است و دولت‌ها باید بتوانند روش‌های سازگار با نظام فرهنگی کشور خود را داشته باشند که نقش دولت‌ها در این زمینه حیاتی است.

 تجلی بیان داشت: کرمان دربرگیرنده ۲۷ اثر ملی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است و جز محدود استان‌های کشور است که ۲ هزار و ۷۲۹ نفر شاغل در بخش گردشگری است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111349
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.