کرمان منتظر طوفان شن؛


سقوط درختان و دکل برق دور از انتظار نیست

هواشناسی کرمان ضمن پیش‌بینی وزش باد شدید به همراه گردوخاک برای مناطق شمالی و شرقی این استان تأکید کرد که شکسته‌شدن درختان کهن‌سال، تیر و دکل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: طی امروز (پنجشنبه) و فردا وزش باد شدید و گردوخاک اکثر مناطق استان را درگیر خواهد کرد که شدت این پدیده در شرق، شمال و شمال غرب این استان بیشتر خواهد بود.

 حمیده حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه وزش باد شدید تا به نسبت شدید در برخی مناطق استان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گردوخاک طی روزهای آینده در استان دور از انتظار نیست.

 وی ادامه داد: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از سمت شرق و طوفان شن و خاک در مرکز کشور احتمال انتقال گردوخاک و ریزگردها به استان را بالا برده است.

 رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان اظهار داشت: به دلیل بروز طوفان و گردوخاک طی روزهای آینده احتمال شکسته‌شدن درختان کهن‌سال، آسیب‌پذیر و نیز خسارت به تیرها و دکل‌ها دور از انتظار نیست.

 وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به وقوع پدیده گردوخاک گروه‌های حساس از حضور در فضای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.

 تغییرات هوایی کرمان

 حبیبی همچنین با اشاره به اینکه بارندگی در سطح استان برای روزهای پیشرو پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: طی این هفته تغییرات دمایی در استان محسوس نیست؛ اما هوا حدود یک یا ۲ درجه خُنک‌تر می‌شود.

 وی گفت: دمای کلان‌شهر کرمان امروز در خُنک‌ترین ساعت به ۲۰ درجه سانتیگراد رسید و در گرم‌ترین ساعت نیز به ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106293
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.