بحران کمبود خون در استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان می‌گوید آغاز فصل سرد سال و مزید بر علت شدن شیوع بیماری کرونا، کرمان را با کمبود و بحران ذخایر خونی روبرو کرده است.

استان کرمان با کمبود همه‌ی گروه‌های خونی به خصوص گروه O مواجه شده. این گفته را مدیرکل انتقال خون استان می‌گوید.

به گفته روح الله میرزایی هر ساله در فصل سرد سال بیماری هایی همانند سرماخوردگی و آنفولانزا مراجعات اهداکنندگان را کاهش می داد و این مشکل امسال با وجود شیوع کرونا تشدید شده است.

به گزارش ایسنا، ۴۰ درصد مصرف خون کرمان برای بیماران تالاسمی مصرف می شود.

میرزایی می‌گوید آمار بیماران مبتلا به تالاسمی در کرمان نسبت به آمار کشوری بالاتر است و مصرف خون برای این بیماران حیاتی است و هر ماه باید یک تا دو واحد خون تزریق کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: همچنین مواردی مانند انجام جراحی، بیماری های زنان و زایمان و رخداد تصادفات موجب افزایش مصرف خون و فراورده های خونی می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: از مردم کرمان تقاضا داریم به کمک بیماران و نیازمندان به خون بشتابند و با مراجعه به پایگاه های انتقال خون در سراسر استان ما را در خدمت رسانی یاری کنند.

میرزایی با بیان اینکه هر ساله بالغ بر ۷۰ هزار واحد خون گیری انجام می شود اذعان کرد: بیش از ۶۰ درصد این واحدها توسط اهدا کنندگان مستمر اهدا می شود که امیدواریم اهدا کنندگان مستمر به این کار خود ادامه دهند.

به گفته‌ او با مراجعه سالی حداقل ۲ بار به مراکز انتقال خون دیگر شاهد کمبود ذخایر خون در استان نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

وضعیت قرمز ذخایر خون در استان| پایگاه‌های انتقال خون امروز فعال هستند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64551
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.