فرماندار رفسنجان:


سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان کرمان پایین است

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد گفت: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد گفت: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است درحالی‌که این استان پهناور با دارابودن بیشترین معادن ۲۲ درصد اشتغال را ایجاد کرده است و جا دارد از این ظرفیت در زمینه اشتغال‌زایی استفاده کنیم.
حسین رضایی در بازدید از معدن مس سرچشمه که با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان و جمعی از مسئولین انجام شد، گفت: ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان و بیشتر آن‌ها در رفسنجان است درحالی‌که سهم اشتغال در این حوزه پایین است و این زیبنده وضعیت اشتغال و اقتصاد استان کرمان و شهرستان رفسنجان نیست.

 او افزود: استان کرمان در بحث کشاورزی ده محصول کشاورزی دارد که رتبه‌های اول تا دهم دنیا را داراست؛ ۲ هزار هکتار گلخانه در جیرفت وجود دارد که جوابگوی کل کشور است.

 رضایی همچنین محصولات مرکبات و خرمای بم و جنوب استان را مورد اشاره قرارداد و افزود: در استان کرمان خارج از فصل هم محصولات کشاورزی تولید می‌شود که این خود یک مزیت است که در هیچ جای کشور این‌گونه نیست.

 فرماندار رفسنجان بیان کرد: سهم اشتغال حوزه کشاورزی در کشور ۱۶ درصد و این سهم در استان کرمان ۳۸ درصد است، اما نمی‌توان دست از کشاورزی برداشت می‌توان در کنار حفظ کشاورزی به کارهای صنعت و معدنی نیز پرداخت.

 او تصریح کرد: در بحث صنعت نیز در استان کرمان و رفسنجان می‌توان اشتغال‌زایی کرد وضعیت اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است درحالی‌که این آمار در استان کرمان ۲۲ درصد است و ۱۲ درصد تا تکمیل ظرفیت اشتغال در حوزه صنعت در استان کرمان خالی است و باید در این زمینه اشتغال‌زایی کرد.

 او ادامه داد: معادن مس که در غرب کشور تا سیستان و بلوچستان شناسایی و کشف شده‌اند ظرفیت خوبی برای استفاده و اشتغال‌زایی هستند.

 رضایی گفت: در ۱۷ سال اخیر میانگین فروش یک تن مس ۷ هزار دلار بوده و در فلزات دیگر از جمله آهن، آلومینیوم، فولاد و… هم همین‌طور بنابراین آینده صنعت مس درخشان است و امیدواریم با شکوفا کردن این حوزه بتوانیم به رفع بیکاری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نیز افزایش امنیت و رفاه عمومی کمک کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107707
1 نظر
  1. جانانصاحب می گوید

    کرمانی ها. این شل وول قالبی داشته باشند باید سه سال سربازی برن.. اره. بدهم این اخلاق که همیشه باید تو جیبش چیزی باشه وهی بخوره… دیگه نباشه… نه… رانندگی وزینت شهری رو هم نفهمند.. حالشون می گیرم.. گفته باشم… پادشاه کوروش…. تا جنگ شد اولین لشکر به جنگ هستید… اره…… کوروش…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.