اداره کل هواشناسی برای مناطقی از استان کرمان هشدار سطح زرد در کرد؛


سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی استان

اداره کل هواشناسی کرمان نسبت به کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به مزارع کشاورزی از روز جمعه تا شنبه هفته آینده برای مناطق شمال، غرب و مرکز استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا در اطلاعیه روز سه‌شنبه اداره کل هواشناسی کرمان آمده است: از بعدازظهر روز جمعه با حاکم شدن هوای سرد در استان کرمان، کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

 طبق این اطلاعیه، به دلیل کاهش محسوس دما احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی برای صبح شنبه در مناطق شمال غرب و مرکز استان کرمان دور از انتظار نیست.

 در این اطلاعیه تأکید شده، کاهش دما در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، ماهان و راین خواهد بود.

 بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، خسارت به باغات، سرمازدگی شکوفه درختان، جوانه‌ها و شاخه‌های جوان، خسارت به مزارع از نتایج کاهش محسوس دما طی روزهای آینده در استان خواهد بود.

 بر اساس این اطلاعیه، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات باهدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج‌ازنوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی‌اتیلن و نایلون)، تأمین سوخت سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه، روشن‌کردن آتش و ایجاد مه‌دود در باغات در نزدیک ساعات صبح و بامداد و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد به‌منظور جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116601
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.