چهارشنبه ها با ارز دییجتال | سقوط قیمت بیت کوین به ۹,۰۰۰ دلار

طی ساعات اخیر بیت کوین همچنان به سیر نزولی خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر و پس از شکسته شدن مقاومت در سطح ۹,۳۰۰، قیمت بیت کوین رقم ۹,۲۰۰ دلار را نشان می‌دهد. این در حالی است که در ساعات گذشته هر واحد بیت کوین در قیمت ۹,۱۲۵ دلار معامله می‌شد.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، قیمت هر واحد بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴ درصد کاهش داشته است. با این اوصاف می‌توان گفت که قیمت فعلی امپراتور ارزهای دیجیتال به نسبت رقم ۱۰,۵۵۰ دلاری که ده روز پیش به آن رسیده بود، ۱۳.۵ درصد فاصله دارد.

کاهش قیمت اخیر باعث شد تا موقعیت‌های خرید به ارزش ۸ میلیون دلار در بیت مکس (BitMEX) لیکویید شوند؛ این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از معامله‌گران حتی فکر سقوطی این چنینی را هم نمی‌کردند. لیکویید شدن سرمایه‌ها در بیت مکس هفته گذشته نیز اتفاق افتاد و حجم گسترده‌ای از سرمایه‌های معامله‌گران از دست رفت.

با وجود اینکه طیف وسیعی از معامله‌گران در روزهای گذشته زیر بار بازار نزولی نمی‌رفتند، حالا اما، متقاعد شده‌اند که بیت کوین در میانه یک بازار نزولی گیر افتاده است. به احتمال زیاد قیمت بیت کوین تا رقمی پایین‌تر از ۹,۱۰۰ دلار سقوط خواهد کرد، اما سوال اصلی اینجاست که کف این روند کجاست؟

معامله‌گران و تحلیل‌گران در جواب این سوال رقم کانال ۸,۰۰۰ و کمتر از ۸,۰۰۰ دلار را به عنوان کف جدید قیمت بیت کوین تخمین می‌زنند.

فیل‌بی فیل‌بی (Filb Filb)، تحلیل‌گری که نوسانات بیت کوین در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ و پس از آن صعود دوباره بازار در سال ۲۰۲۰ را به خوبی پیش‌بینی کرده بود، در پیش‌بینی جدیدش می‌نویسد:

[این] سقوط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA200) و ۲۰ هفته‌ای و همچنین پنجاه هفته‌ای را به عنوان هدفی مناسب در نظر دارد تا از آنجا بار دیگر جهش داشته باشد.نکته اینجاست که در یک روند صعودی هیچ‌گاه قیمت به زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نمی‌رسد. بنابراین اگر این سطح هم از دست برود، اوضاع بازار حساس‌تر خواهد شد؛ از دست دادن این امید می‌تواند به مشکلات بزرگتری ختم شود. چشم به قراردادهای خرید در آن سطح بستم.

download 1024x521 1
نمودار تحلیلی فیل‌بی فیل‌بی

لازم به ذکر است که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در محدوده ۸,۸۰۰ قرار دارد. میانگین متحرک ۲۰ هفته‌ای، ۸,۵۰۰ است و میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای نیز در همین محدوده جا خوش کرده است.

جانی مو (Jonny Moe)، از دیگر تحلیل‌گران بازار، دیدگاهی به مراتب نزولی از فیل‌بی فیل‌بی دارد و کف قیمت بیت کوین را روی رقم ۸,۰۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کند. به گفته او رسیدن به این کف بسیار واضح است. از طرف دیگر مو معتقد است که احتمال افزایش خرید در رقم ۸,۲۰۰ وجود دارد. او در ادامه افزود که پیش از بازیابی روند صعودی، شاهد یک سقوط شدید خواهیم بود. طبق پیش‌بینی وی این روند نزولی در بازه‌ای یک ماهه انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43477
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.