مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان


رشد ۴۰ درصدی مصرف سوخت در جنوب و شرق استان کرمان

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان از رشد ۴۰ درصدی مصرف بنزین در جنوب و شرق استان کرمان خبر داد و گفت: مصرف غیرمتعارف سوخت باید ساماندهی شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سیدباقر نورالدینی اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مکلف شده تا در راستای بهبود نظام توزیع سوخت در سطح کشور و ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد اضطراری بنزین در مجاری عرضه و استفاده حداکثری از کارت‌های شخصی جایگاه‌های عرضه سوخت اقدامات لازم را انجام دهد و به نحوی برنامه‌ریزی کند که توزیع بنزین در جایگاه‌ها فقط از طریق کارت‌های شخصی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح جایگاه‌های توزیع سوخت در سطح کشور کارت‌های سوخت آزاد اضطراری بنزین وجود داشت، بیان کرد: برای ساماندهی نظام توزیع سوخت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، کارت‌های سوخت آزاد از سطح جایگاه‌ها ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه کارت‌های آزاد برای کسانی که کارت خود را گم کرده و یا خودروی نو شماره دارند که هنوز کارت سوخت آن صادر نشده در جایگاه‌ها وجود دارد، ادامه داد: کارت‌های آزاد به طور 100 درصدی در جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده، اما برای شرایط اضطراری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عواملی رشد چشمگیر مصرف بنزین و همچنین عرضه خارج از شبکه بنزین در سطح کشور، وجود کارت‌های سوخت آزاد اضطراری بنزین در جایگاه‌ها بود که باید ساماندهی می‌شد، بیان کرد: در حوزه جنوب و شرق استان کرمان به دلیل نزدیکی به مناطق مرزی کشور و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت، این موضوع باید مدیریت می‌شد.

نورالدینی با بیان اینکه رتبه اول رشد مصرف سوخت به مناطق جنوب و شرق استان کرمان تعلق دارد، گفت: در سطح کشور حوزه شرق استان کرمان جزو رتبه‌های اول رشد مصرف سوخت بنزین قرار داشت و لازم بود که رشد غیرمتعارفی مصرف سوخت در این مناطق ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه رشد مصرف سوخت در این مناطق قریب 40 درصد بود و این در حالی است که رشد مصرف بنزین در سطح کشور بین 15 تا 20 درصد قرار داشت، افزود: بخشی از این رشد غیرمتعارف به عرضه سوخت خارج از شبکه مربوط می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه با مدیریت کارت‌های سوخت، صفوف بنزین خلوت‌تر شده است و قبلاً صفوف خیلی طولانی را مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت در این مناطق داشتیم، گفت: با همکاری مردم و مسئولان محلی، اقدام به ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد در این مناطق شده، البته برخی از جایگاه‌ها برای کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و یا خودروهای نوشماره‌ای که هنوز کارت سوخت آنها نرسیده، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در سال‌های قبل در حوزه تولید کارت‌های سوخت در داخل کشور انجام شده، بیان کرد: تولید کارت سوخت متقاضیان به یک ماه رسیده است و کسانی که کارت سوخت ندارد و یا کارت آنها گم شده هر چه سریع‌تر برای درخواست کارت خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

نورالدینی با بیان اینکه سال قبل قریب 3 میلیون و 800 هزار کارت سوخت در کشور برای کسانی که درخواست المثنی داشتند و خودروهای نوشماره صادر شد، ابراز داشت: صدور کارت سرعت پیدا کرده و درخواست داریم کسانی که کارت را گم کردند هر چه سریعتر برای درخواست کارت به پلیس +10 مراجعه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و مردم باید در کنار یکدیگر برای مقابله با قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه همکاری کنند، ادامه داد: قاچاق سوخت ضربه زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و موجب هدر رفت منابع ملی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه مصرف بنزین استان کرمان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است، افزود: بیش از 187 میلیون و 996 هزار لیتر مصرف بنزین استان در فروردین‌ماه امسال بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103961
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.