فرماندار کهنوج:


۱۶۵ کیلومتر خط اصلی انتقال آب شرب کهنوج فرسوده است

فرماندار کهنوج با بیان اینکه ۱۶۵ کیلومتر خط اصلی انتقال آب این شهر فرسوده است و این شرایط را در خطوط فرعی و کوچه‌ها هم می‌بینیم گفت: روزی نیست در خیابان و کوچه‌ای چندین مورد شکستگی لوله آب نداشته باشیم و این شکستگی ها بسیار زیاد است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا علی شعبانی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات آب شرب کهنوج در حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اظهار کرد: همچنین قرار بود وزارت نیرو یک بیل مکانیکی در اختیار اداره آب و فاضلاب کهنوج بگذارد اما این اتفاق تاکنون نیافتاده است.

رییس شورای تامین کهنوج اضافه کرد: ٢ بیل مکانیکی فرسوده که در اختیار اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد بیشتر اوقات غیرقابل استفاده هستند،یکی از آنها که برای تعمیر به کرمان ارسال شده بود حین برگشت در راه مجدد از کار افتاد و دیگری هم اجاره‌ای است و به دلیل طلب، امکان بهره‌برداری وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر مشکلات کم آبی کهنوج در فصول پاییز و زمستان که شرایط آبی بهتر است حل نشود در فصول دیگر در سال جدید با بحران در تامین آب مواجه می‌شویم.

تیم کارشناسی مستقر کنید

سرهنگ برجی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کهنوج هم از مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان خواست، یک تیم کارشناسی برای رفع مشکلات آبی در کهنوج مستقر شوند و در کوتاه مدت و با برنامه ریزی برای رفع مشکلات مردم کهنوج تلاش شود.

به گزارش ایرنا براساس گزارش‌ها حفر ۱۶ حلقه چاه در کهنوج آغاز شده که کار حفر هفت حلقه به اتمام رسیده و سه حلقه از آنها وارد مدار شده است.

مسئولان آب و فاضلاب قول داده بودند که طی ۱۵ روز یک حلقه چاه دیگر وارد مدار شود، در ۲ ماه بعد هم ۲ حلقه دیگر وارد مدار شود. همچنین مقرر شده امسال ۱۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب کهنوج بازسازی و تعویض شود.

در این نشست علیرضا عبدیان مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان، رضایی دادستان کهنوج و برخی دیگر از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

این جلسه در حالی برگزار شد که ایرنا طی گزارشی با عنوان شبکه توزیع ۵۰ ساله آب کهنوج را دریابید، سخنان مدیر آب و فاضلاب شهرستان کهنوج را هم منتشر کرده بود که در آن گفته بود: قدمت شبکه توزیع شهر کهنوج ۳۰ تا ۵۰ سال است و این موجب فرسودگی لوله ها شده که در مواقعی شاهد شکستگی آنها نیز هستیم.محمد لورگ با بیان اینکه استاندارد و عمر مفید این لوله‌ها ۲۵ سال است و بیشتر از این باید بازسازی و اصلاح شوند، تصریح کرد: حدود ۷۰ کیلومتر شبکه این شهر نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.

البته مدیرعامل آبفا استان به نوعی به سخنان رییس آبفا شهرستان کهنوج واکنش نشان داده بود و با اشاره به اینکه امسال ۱۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی در کهنوج مورد بازسازی قرار گرفته است گفت: شبکه آب در این شهرستان در بیشتر نقاط بازسازی شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111314
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.