مدیر امور آبفای شهرستان کرمان:


۲۰ حلقه چاه برای جبران ناترازی آب کرمان وارد مدار می‌شود

 مدیر امور آبفای شهرستان کرمان، گفت: امسال بارندگی‌های خوبی در کرمان نداشتیم و حفر ۲۰ حلقه چاه برای جبران ناترازی در برنامه است که وارد مدار خواهد شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، حمیدرضا فروغی مدیر امور آبفای شهرستان کرمان با بیان اینکه استان کرمان سالیان طولانی است که با بحران کم‌آبی روبه‌رو است و مشکل کم‌آبی در سال‌های اخیر عمیق‌تر هم شده است، اظهار داشت: متأسفانه امسال بارندگی‌های خوبی در کرمان نداشتیم و از طرف دیگر میانگین درجه حرارت هم‌افزایش پیدا کرده است.

 او با بیان اینکه زمانی که با موج گرما مواجه شویم با پیک مصرف آب هم روبه‌رو می‌شویم، گفت: تابستان گذشته مشکل افت فشار و قطع آب را در نقاط زیادی از شهر کرمان داشتیم.

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان به خشکسالی‌های پیاپی، کاهش نزولات آسمانی، پایین‌رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی آب، شبکه فرسوده آب و وجود انشعابات غیرمجاز، اشاره کرد و افزود: با وجود هم این چالش‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا تابستان پیش‌رو را با کمترین تبعات کم‌آبی و افت فشار پشت سر بگذاریم.
او با اشاره به اینکه امسال قطع انشعاب و جریمه مشترکین پرمصرف طبق دستورالعمل وزارتخانه را در برنامه قرار داریم، گفت: حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه نیز در برنامه است که وارد مدار خواهد شد تا مقداری از ناترازی جبران شود.

 فروغی با بیان اینکه امسال برنامه‌ها مدیریت مصرف را نیز در برنامه داریم، افزود: توسعه و بازسازی ۵۰ کیلومتر از شبکه آب کرمان از جمله خط رینگ شهر کرمان در برنامه است که به کاهش اتفاقات، هدررفت آب و توزیع عادلانه آب کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115972
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.