طبق گزارش آماری تجمیعی سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی


۳۴ فوتی تصادفی در ۱۱ روز

بنابر آنچه علوم پزشکی کرمان اعلام کرده است ۳۴ نفر در تصادفات نوروزی و ۲۷۵ نفر به صورت غیرتصادفی در ۱۱ روز گذشته در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آمار تجمیعی سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ الی ۷:۳۰ روز شنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تاکنون ۳۴ نفر جان خود را در تصادفات نوروزی از دست داده‌اند.
براساس این آمار ۲۷۵ نفر فوتی غیر تصادفی ثبت شده و ۱۴۷۴ نفر از مصدومان تصادفی توسط اورژانس انتقال داده شده‌اند و ۵۴۴ نفر نیز از مصدومان حوادث نوروزی در محل حادثه درمان شده‌اند.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۰۵۳ بیمار غیرتصادفی انتقال یافته توسط اورژانس وجود داشته است و ۲۵۰۴ بیمار غیرتصادفی نیز در محل درمان شده‌اند.
طبق این گزارش بیماران سرپایی اورژانس بیمارستان‌ها شامل ۱۰۰۳۴۹ نفر و بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان‌ها ۱۴۳۲۳ نفر بوده که در این بین بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه ۸۷۴ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی ۴۲۹۶ نفر بوده است.
همچنین تعداد موالید ۱۲۹۹ مورد و اعمال جراحی اورژانسی ۱۵۳۳ مورد و اعمال جراحی غیر اورژانس ۲۳۶۵ مورد بوده است.
در این بین ۳۶۲ اعزام‌ بین بیمارستانی و ۳۱ مورد احیاء موفق صورت گرفته است.
براساس این آمار تعداد کل مراجعین به اورژانس‌ها ۱۱۴۷۹۴ نفر بوده و ۲۵۰ مورد بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و صورت گرفته ۱۵۹۴۲ مورد نیز بازدید بهداشتی از اماکن صورت گرفته است.
در بازدید بهداشتی که از اماکن صورت گرفته ۲۱۵۱۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد جمع‌آوری شده و ۵۵۷ مورد از مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده و در حوزه غذا و دارو نیز ۵۸۳ بازدید صورت گرفته است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102555
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.