مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد:


حضور بیش از ۲۵۵ نفر از ناشنوایان در مراکز کودکان دارای اختلال شنیداری

او با اشاره به اینکه ۶ مرکز کودکان دارای اختلال شنیداری در استان کرمان وجود دارد گفت: بیش از ۲۵۵ نفر از ناشنوایان در این مراکز که از بدو تولد تا ۱۵ سالگی به آموزش ناشنوایان اشتغال دارد، خدمت دریافت می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، با حضور علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان، احمد شفیعی معاون توانبخشی، محمد صباحی معاون بهزیستی شهرستان کرمان، جمعی از مسئولین خیریه‌های مربوطه و جمع کثیری از ناشنوایان استان کرمان، مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تقدیر از شرکای اجتماعی بهزیستی از جمله تشکل‌ها و مجامع صنفی افراد دارای معلولیت عنوان داشت: مجموعه بهزیستی بنا به وظیفه و مسئولیت ذاتی خود طیف وسیعی از خدمات تخصصی و حمایتی را که در چهارچوب قانون در محدوده اعتبارات مصوب اختصاص‌یافته را چه به‌صورت مستقیم و چه به‌صورت غیرمستقیم از طریق حمایت از تشکل‌ها و مراکز تحت نظارت ارائه می‌نماید.

او تأکید کرد مجموعه تخصصی و حمایتی بهزیستی به‌منظور تجمیع و منسجم نمودن خدمات خود ارتباطی تنگاتنگ و مستمر با تشکل‌های صنفی افراد دارای معلولیت از جمله کانون ناشنوایان استان کرمان برقرار کرده است که این افراد با تعامل بیشتر خود با این مجامع فرصت بهتری را برای طرح خواسته‌ها و مشکلات عمومی و فردی خود و به دنبال آن دستیابی به راهکارهای موثر رفع مشکلات خواهند داشت و من از همه ناشنوایان عزیز می‌خواهم که کلیه مطالبات و خواسته‌های خود را از طریق کانون پیگیری نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۷۹۶۵ نفر ناشنوا در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: بهزیستی استان کرمان خدماتی چون توزیع سمعک، توزیع باطری سمعک، پرداخت کمک‌هزینه خرید سمعک، آموزش و توانبخشی ناشنوایان در مراکز کودکان دارای اختلال شنیداری، پرداخت تسهیلات اشتغال پرداخت هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزی، پرداخت هزینه‌های تحصیل دانشجویی، توانمندسازی، مناسب‌سازی منازل، برگزاری اردوهای فرهنگی هنری و… را به این بخش از افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه ۶ مرکز کودکان دارای اختلال شنیداری در استان کرمان وجود دارد گفت: بیش از ۲۵۵ نفر از ناشنوایان در این مراکز که از بدو تولد تا ۱۵ سالگی به آموزش ناشنوایان اشتغال دارد، خدمت دریافت می‌کنند.

وحیدزاده همچنین با اشاره به خدمات بهزیستی و مراکز تحت نظارت بهزیستی در بحث ورزش ناشنوایان اظهار داشت: بسیاری از این عزیزان در قالب تیم‌های ورزشی مختلف از مدال‌آوران ملی و بین‌المللی استان هستند که همواره پرچم ورزش افراد دارای معلولیت را بالا نگه داشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین از تربیت و اعزام ۲۰ مترجم ناشنوایان از ابتدای سال گذشته تاکنون به مراسم مختلف از جمله جلسات دادگاه نمایشگاه‌ها، مراکز مشاوره، ورزشگاه‌ها و… برای کمک به افراد ناشنوایان خبر داد.

او همچنین از تعامل با صداوسیما جهت اختصاص برنامه‌هایی مخصوص ناشنوایان با حضور مترجم ناشنوایان خبر داد و افزود: به‌زودی از نرم‌افزار مخصوص زبان ناشنوایان که برای اولین‌بار در کشور توسط متخصصین بهزیستی کرمان تهیه شده رونمایی خواهد شد.

در ادامه این نشست انجم شعاع مدیرعامل کانون ناشنوایان استان کرمان طی سخنانی با تقدیر از زحمات بهزیستی مهم‌ترین دغدغه ناشنوایان استان را اشتغال و مسکن عنوان کرده و افزود: از مسئولین، خیرین و نیکوکاران، صنایع بزرگ و مادر استان تقاضا دارم در خصوص اشتغال، مسکن و ازدواج افراد دارای اختلال شنوایی برنامه‌ریزی و کمک نمایند.

او افزود: افراد دارای معلولیت شنوایی بسیار متواضع و مظلوم هستند و متأسفانه معلولیت آنها به لحاظ ظاهر سالمشان، به چشم نمی‌آید و همین باعث بروز عکس‌العمل‌های گوناگون و بعضاً نادرست از سوی مردم شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109645
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.