مدیرکل بهزیستی استان کرمان:


یارانه‌ بهزیستی جوابگوی نیاز مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت نیست

صبح امروز دوشنبه ۲۳ بهمن اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی مرد بالای ۱۴ سال با ظرفیت ۵۰ نفر در کرمان افتتاح شد. این مجموعه در حال حاضر ۵ مددجو دارد.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در افتتاحیه اولین مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی مرد بالای ۱۴ سال روز دوشنبه ۲۳ بهمن، گفت: هر جامعه‌ای یک مازادی دارد و سازمان بهزیستی بخشی از آن را مدیریت می‌کند بخشی از این مازاد در سطوح معلولیت‌های مختلفی را شامل می‌شود.

او ادامه داد: بخش زیادی از فعالیت در حوزهٔ افراد دارای معلولیت علاوه بر بخش دولتی است، این روزها بخش زیادی را بخش غیردولتی مدیریت می‌کند.

وحیدزاده افزود: ما مراکز مختلفی را داریم که به دلیل اینکه در معلولیت‌های مختلف خانواده شرایط نگهداری و یا دادن خدمات به این افراد را ندارند ارائه خدمات را انجام می‌دهیم. کار، کار سختی است، جنس کار به‌طوری است که اگر مدت زیادی با این افراد کار کنید خود افراد دچار مشکلات روحی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه باید از تجربیات مجموعه‌های دیگر استفاده کرد گفت: این مجموعه ۵۰ نفر ظرفیت دارد، اما باید توجه کرد در واقع یارانه‌ای که بهزیستی آن را می‌دهد نمی‌تواند تمام نیازهای این مراکز را تأمین کند. باید در کنار بخش غیردولتی و کسانی که بانی این کارها می‌شوند لازم است که حمایت‌هایی صورت بگیرد.

او ادامه داد: همه ما تلاش می‌کنیم پشتیبانی‌هایی که لازم است انجام شود و تسهیل‌گری اتفاق بیفتد تا چرخ و امورات آنها بگردد و سیستم اجتماعی نیز بتواند این افراد را به‌خوبی مدیریت کند.

وحیدزاده در ادامه گفت: باتوجه‌به اینکه این مرکز کارش با افراد دارای معلولیت است نیازمند این است که کارمندان مجموعه حتماً بحث‌های تخصصی را در نظر بگیرند در قبال افرادی که در این مجموعه‌ها نگهداری می‌شوند مسئولیت بزرگی وجود دارد و درصورتی‌که کوتاهی صورت بگیرد حتماً باید پاسخگویی اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115132
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.