گلایه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از نبود بلیت هواپیما در کرمان


سرمایه‌گذاری که معطل بلیت ماند

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: قرار بود شنبه هفته گذشته یکی از اپراتورها به همراه معاونان خود برای تکمیل مجتمع و دفتر این اپراتور به کرمان بیایند؛ اما متأسفانه نتوانستند بلیت هواپیما تهیه کنند و باید فکری برای پروازهای استان کرمان بشود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حسین ساجدی در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با ارائه گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات اظهار کرد: در حوزه ارتباطات استان کرمان وضعیت مناسبی نداشتیم که یکی از مهم‌ترین علل آن پهناوری این خطه است.

 او ادامه داد: شهرستان جیرفت بیش از ۳۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد درحالی‌که در کل استان یزد ۳۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بدمسیر و کوهستانی بودن و کم‌توجهی را از دیگر دلایل وضعیت نامناسب ارتباطات استان برشمرد و اظهار کرد: احداث یک سایت حدود هفت میلیارد تومان و ارتقای سایت حدود ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر مسیر معمولی و سنگلاخی نباشد هر کیلومتر فیبر نوری به اعتباری حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد و این موارد از دلایل عدم توسعه برخی از نقاط استان در حوزه ارتباطات است.

 او با اشاره به توجه دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات عنوان کرد: طبق تکلیف وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه، باید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل می‌شدند که متأسفانه کرمان ۱۰ درصد از برنامه عقب است.

 ساجدی بیان کرد: تکلیف وزارت ارتباطات در برنامه هفتم پوشش ۹۹ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت است.

 او از اتصال ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان به اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برای دستیابی به این رقم نیاز به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

 مدیرکل ICT استان کرمان افزود: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم تاکنون ۳۴۰ روستای استان به اینترنت متصل شده‌اند و حدود ۶۰۰ روستا باقی‌مانده بین دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تقسیم شده و تا پایان مهر ایرانسل باید حدود ۹۰ سایت جدید در استان احداث کند که حدود ۱۶ مورد آن در حوزه جیرفت است.

 او ادامه داد: همراه اول باید حدود ۱۵۰ سایت ارتقا داده و حدود ۷۰ سایت جدید نیز در استان احداث کند.

 ساجدی تصریح کرد: طول خط انتقال اینترنت به روستاها ۲۰۰۰ کیلومتر است که اجرای آن ابلاغ شده و مرحله‌به‌مرحله در حال اجراست.

 او با انتقاد از اینکه ایرانسل نقش خود را در استان کرمان ایفا نکرده، تأکید کرد: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل دو بال پرواز حوزه ارتباطات هستند و به دلیل عدم وجود دفتر ایرانسل در کرمان، این استان مورد بی‌توجهی این اپراتور قرار گرفته است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه داد: دفتر این اپراتور استان کرمان چند سال پیش به بندرعباس منتقل شد که باید مسئولانِ آن زمان پاسخگوی این مشکل باشند؛ زیرا همه تجهیزاتی که از طریق این اپراتور وارد منطقه می‌شود، عمدتاً در هرمزگان احداث شده است.

 او با اشاره جلسه دو هفته پیش وزیر ارتباطات با مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد که ایرانسل دفتر کرمان خود را راه‌اندازی کند.

 ساجدی افزود: مقرر بود شنبه هفته گذشته مدیرعامل این اپراتور به همراه معاونان خود به کرمان بیایند و هماهنگی لازم برای برگزاری جلسه‌ای با استاندار کرمان و مسئولان استان برای راه‌اندازی دفتر در کرمان انجام شده بود؛ اما متأسفانه بلیت هواپیما گیرشان نیامد و این جلسه مهم به تعویق افتاد. بدانید که هر یک روز تأخیر برای ما هزینه‌های زیادی دارد و مردم نیز از نعمت ارتباطات محروم می‌شوند.

 او با بیان این مطلب که امیدواریم مشکل بلیت هواپیما در کرمان حل شود، اظهار کرد: ایرانسل در بحث شهری و راه‌های استان وضعیت مناسبی ندارد و باید هر چه سریع‌تر دفتر آن در کرمان راه‌اندازی شود.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: مقرر بود بعد از جلسه مجمع نمایندگان چند اتفاق خوب در استان کرمان رخ دهد که دو مورد آن (تکمیل مجتمع و دفتر ایرانسل) تحت‌تأثیر بلیت هواپیما قرار گرفت، لذا باید فکری برای پروازهای استان کرمان شود.

 مدیرکل ICT استان کرمان با اشاره به دیگر مصوبات جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان با وزیر ارتباطات اظهار کرد: در کرمان اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وجود نداشت ازآنجاکه این اداره بازوی نظارتی وزارت ارتباطات است در این جلسه مقرر شد اختیارات و مأموریت‌های تنظیم مقررات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان محول شود، بحث سوئیچ جدید شهرستان راور در دستور کار قرار گرفت؛ زیرا سوئیچ آن قدیمی بود و مقرر شد مشکلات تلفن ثابت برخی مناطق مانند الله آباد و مسکن مهر علوم پزشکی و… حل شود.

 او از راه‌اندازی دفترهای وب در کرمان خبر داد و افزود: مجتمع آی‌سی‌تی (ICT) استان دو سال نیمه‌کاره رها شده بود؛ لذا مقرر شد تکمیل شود، با راه‌اندازی این مجتمع تجمیع خدمات در آن خواهیم داشت، در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 ساجدی راه‌اندازی پردیس استانی پارک فاوا در کرمان را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و از مشکلات حوزه ارتباطات سخن به میان آورد و عنوان کرد: بدون کمک و همراهی ادارات مختلف توسعه ارتباطات امکان‌پذیر نیست، به کمک ادارات و نهادهایی همچون منابع طبیعی، شهرداری و… نیاز داریم و باید مدنظر داشت در پروژه روستایی همه اعتبارات و برنامه‌ریزی و نظارت دولتی انجام می‌شود؛ لذا پروژه‌های روستایی خصوصی نیست و ارگان‌های مختلف باید همکاری کنند.

او ادامه داد: در برخی از شهرهای ما حساسیت‌هایی در خصوص تشعشع بی تی اس دارند و آن را مضر می‌دانند و بدانید که میزان تشعشعات دستگاه‌های بی‌تی‌اس همراه تأییدیه سازمان انرژی اتمی می‌گیرند و پایین‌ترین تشعشعات را دارد و این فنّاوری در کل دنیا اجرا می‌شود.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به پروژه ملی فیبر شهری اظهار کرد: در تمام دنیا حدود ۷۰ درصد بار ترافیک از طریق اینترنت ثابت است و در کشور ما برعکس است. اجرای این پروژه از شهریورماه در شهر کرمان آغاز می‌شود و تا آخر سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 او با بیان این مطلب که شهریورماه وزیر ارتباطات به کرمان سفر خواهد کرد، تصریح کرد: حدود ۳۰ شهرداری در استان قرارداد فیبر نوری را امضا کرده‌اند و در آینده نام شهرداری‌هایی که برای اجرای این پروژه همکاری نکرده‌اند، اعلام می‌کنیم.

 مدیرکل ICT استان کرمان از اقتصاد دیجیتال سخن به میان آورد و گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی اقتصاد دیجیتال استان شد تا حداقل سند اقتصاد دیجیتال را در استان تعریف کنیم، در برنامه توسعه هفتم باید سهم آن در اقتصاد به ۱۰ درصد برسد و بیش از ۷۰ درصد این اقتصاد در تهران است.

 او اقتصاد دیجیتال را برای استان مزیت دانست و بیان کرد: کرمان نیروی متخصص بسیار زیادی دارد و به کارخانه نوآوری نیاز دارد؛ زیرا نقطه ابتدا و آغازین برای اقتصاد دیجیتال است.

 ساجدی در ادامه با بیان این مطلب که مقرر شد که ایرانسل ۱۰۳ سایت در استان کرمان احداث کند، گفت: متوسط ترافیک دیتای ایرانسل در کل کشور ۵۰ درصد است؛ اما در استان کرمان حدود ۳۳ درصد است.

 او از احداث ۱۶ سایت جدید در شهر کرمان خبر داد و تصریح کرد: اگر همکاری مردم و شهرداری‌ها خوب باشد اپراتورها بیشتر استقبال می‌کنند؛ زیرا توجیه اقتصادی دارند.

 ساجدی با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل در راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم در همه شهرهای استان اظهار کرد: تا دهه فجر یک ۵G در شهر جیرفت راه‌اندازی می‌شود.

 او در بخش دیگر سخنانش گفت: منتظریم که یک مکان مناسب در اختیار ما برای ایجاد پارک علم و فناوری قرار گیرد.

 ساجدی در پایان اظهار کرد: اپراتور رایتل وضعیت مناسبی ندارد و سهم حدود سه‌درصدی در کل کشور دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107325
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.