مربی رشته پاراترای‌اتلون:


نبود تجهیزات در رشته پاراترای‌اتلون بزرگترین مشکل ما است

شورش دلپسند با بیان اینکه رشته پاراترای‌اتلون یک رشته نوپا در کل دنیا و ایران است گفت: تجهیزات این رشته بسیار گران است و نیاز داریم این تجهیزات وارد شود.

به گزارش کرمان‌نو، دلپسند مربی پاراترای‌اتلون درباره‌ی این رشته ورزشی گفت: بزرگترین مشکل ما در این رشته در خصوص تجهیزات مخصوص این رشته است که متاسفانه هنوز در ایران نداریم و ان‌شاالله بتوانیم به زودی اولین تجیهزات مربوط به این رشته را با کمک فدراسیون ترای‌اتلون و کمیته ملی پارالمپیک وارد کنیم و به توسعه این رشته در ایران کمک کنیم.
دلپسند مسئول برگزار مسابقات این دوره از مسابقات درمورد این رشته گفت: رشته پاراترای اتلون حدود ۲ سال است که در ایران راه افتاده و به صورت محدود فعالیت داشته است. از سال گذشته روی این رشته کار کردیم تا برای کلاس PTWC توانستیم این رشته را راه‌اندازی کنیم که این اتفاق برای اولین بار هم در کرمان افتاد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با حمایت فدراسیون اولین مسابقه را برای ورزشکاران ضایعه نخاعی برگزار کردیم که بعد از آن اتفاقات خیلی خوبی افتاد و توانستیم حمایت‌های پارالمپیک ایران را داشته باشیم و بعد از آن آقای گودرزی رییس فدراسیون ترای‌اتلون توانستند حمایت‌های اتحادیه جهانی را هم بگیرند و بنده به عنوان اولین نماینده ایران در مسابقات پاراترای‌اتلون جهانی که در امارات برگزار شد حضور داشتم البته که اگرچه به دلیل عدم وجود تجهیزات تخصصی نتوانستم مسابقه را به پایان برسانم اما همین حضور اثرات خوبی در ادامه داشت و ما در سال آینده به احتمال خیلی زیاد میزبان یک رویداد ورزشی بین‌المللی برای افراد دارای معلولیت خواهیم بود و بعد از آن حمایت‌های اتحادیه جهانی را می‌توانیم برای ایران و ورزشکاران ایرانی بگیریم.
دلپسند درباره‌ی ‌برگزاری مسابقات گفت: امسال به لطف خدا توانستیم در کرمان این مسابقه را به صورت گسترده‌تر برگزار کنیم سال گذشته این مسابقات با حضور ۶ ورزشکار برگزار شد اما امسال استقبال خوبی شد و ۱۸ ورزشکار در این مسابقات در سه بخش شرکت کردند و ما شرکت کنندگانی از استان تهران و اصفهان هم داشتیم و این مسئله جای خوشحالی دارد که ما بتوانیم یک قدم مثبت برای ورزشکاران دارای معلولیت برداریم و بتوانیم در مجامع بین‌المللی پرچم ایران را بالا ببریم.
وی ادامه داد: مسابقه امسال در سه بخش برگزار شد که در بخش قهرمانی دواتلون و آکواتلون و در بخش همگانی هم ویلچررانی بود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.