سرمربی تیم هندبال مس‌کرمان درمورد پرداخت نشدن ۵۱ درصد مطالبات این تیم در گفتگو با «کرمان نو» مطرح کرد:


۵ بازیکن به فدراسیون هندبال درخواست جدایی دادند

محمد موسوی سرمربی تیم هندبال مس‌کرمان، درباره‌ی مشکلات مالی و درخواست رضایت‌نامه ۵ بازیکن این تیم به «کرمان نو» گفت: با وجود اینکه تیم از ۷ مسابقه توانست ۷ پیروزی کسب کند و صدرنشین لیگ باشد، اما تا به امروز پرداختی که باید به بازیکنان انجام نشده و بازیکنان درخواست جدایی دارند. ۴ بازیکن از ۵ بازیکنی که درخواست رضایت نامه خود را به فدراسیون دادند بازیکنان ملی‌پوش ما هستند که در صورت جدایی، تیم با مشکل روبرو می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، تیم هندبال مس‌کرمان یکی از تیم‌های باشگاه مس است که در نیم فصل توانسته با کسب نتایج خوب در صدر جدول قرار بگیرد. این تیم از ۷ مسابقه توانسته ۷ پیروزی کسب کند و صدرنشین باشد. اما هندبال مس نیز مانند خیلی از رشته‌های ورزشی باشگاه مس با مشکلات مالی روبرو است. قرارداد بازیکنان این تیم پرداخت نشده و بنابر آیین‌نامه فدراسیون هندبال اگر تیم‌ها تا نیم فصل نتوانند ۵۱ درصد قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کنند بازیکنان یک طرفه می‌توانند قرارداد خود را با باشگاه فسخ کنند و بازیکن آزاد باشند.

محمد موسوی سرمربی تیم هندبال مس در این‌باره به کرمان‌نو گفت: تا پایان نیم فصل در صدر جدول قرار گرفتیم و حالا با تعطیلی ۴۵ روزه مواجه شدیم. فدراسیون براساس ضوابطی که دارد هر سال نیم فصل اعلام می‌کند و قبل از آن هم به تیم‌ها ابلاغ می‌شود که تیم‌ها تا نیم فصل باید ۵۱ درصد از قراردادهای بازیکنان خود را تسویه کنند.

او ادامه داد: تیم ما از نظر جدولی و فنی شرایط خوبی دارد، اما با شرایطی که در شرکت مس و بعد در باشگاه ایجاد شد و تغییراتی که صورت گرفت متاسفانه آن چیزی که در بحث مالی انتظار ما بود با یکسری سختی‌ها و ایرادات مواجه شد. اگرچه این ایرادات به دلیل جابه‌جاهایی مدیریتی بوده اما خب در بدترین شرایط برای ما اتفاق افتاد.

سرمربی هندبال مس با بیان اینکه این موضوع جابه‌جایی در بحث پرداخت‌ها تاثیر گذاشته، گفت: باشگاه نتوانست در زمینه پرداخت مالی به بازیکنان براساس آن چارچوبی که از قبل طبق قراردادها بود، عمل کند. از سوی دیگر بحث ۵۱ درصد قرارداد بازیکنان نیز مشکل ما را مضاعف کرد.

موسوی ادامه داد: تا اواخر آذرماه تنها ۱۷ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده که باقی ۵۱ درصد ظرف این چند روز گذشته باید انجام می‌شد که این اتفاق تا امروز نیفتاده است.

او ادامه داد: شرایطی جدیدی در باشگاه بوجود آمد و خب بودجه ۶ ماهه نیز پرداخت شده بود و مدیریت جدید باید راه‌حلی را برای این کار پیدا می‌کرد تا بتوانند مشکلات تیم‌ها از جمله تیم هندبال را برطرف کند. آقای امیری‌خراسانی خودشان نیز استعفا داده بودند و همه چیز هنوز در مرحله‌ی تعیین تکلیف مانده است و در بحث‌های مالی تا الان شاهد ثباتی در باشگاه نبوده‌ایم.

موسوی با بیان اینکه ۵ بازیکن ما درخواست رضایت داده‌اند، گفت: طبق بررسی ما از طریق فدراسیون، ۵ نفر از بازیکنان ما که جزو ملی‌پوشان ما نیز هستند تقاضای رضایت نامه دادند که طبق آیین‌نامه نیز می‌توانند این کار را بکنند. افشین صادقی، سلامان بربط، علی رحیمی، حسین جهانی و حیدرپور بازیکنانی هستند که تقاضای جدایی کردند.

او افزود: یکی دو بازیکن دیگر ما نیز صحبت‌های شفاهی مبنی بر جدایی از باشگاه درصورتی که باشگاه نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند را داشته‌اند.

موسوی ادامه داد: اگر این کار در تاریخ خودش انجام شده بود حداقلش این بود که می‌توانستیم آرامشی را در تیم حاکم کنیم و بازیکنان به موضوع دیگری فکر نمی‌کردند. ایرادی که در کار وجود دارد این است که مدیران قبلی خودشان چهره به چهره صحبت‌هایی را با بازیکنان داشتند و قول‌هایی را در ارتباط با بحث قرارداد و سایر تعهدات دادند که خب با تغییر مدیریت قرارداد ما هم به نوع دیگری ثبت شد و یکسری از پاداش‌های بچه‌ها ثبت نشد. در حال حاضر ۲ تا معضل داریم یکی قول‌هایی که از قبل داده شده و دیگری پرداختی که باید تا تاریخ معین انجام می‌شد. بچه‌ها دلخورند و به نوعی حق هم دارند تا این مرحله و با نتایج خوب آمدند اما قول و قرارهایی که داشتند عمل نشده است.

سرمربی هندبال مس در ادامه گفت: با بچه‌ها تماس‌هایی داشتیم؛ اما مثلا آقای صادقی با توجه به شرایطی که وجود دارد و پیشنهادی که از کویت داشته مصرانه خواهان جدایی است. طبق آخرین صحبت‌هایی که از روز پنجشنبه با آقای امیری هم شد ایشان پیگیر هستند تا حدالامکان ۵۱ درصد را به حساب بازیکنان واریز کنند اما حتی واریز این مبلغ نیز به این معنی نیست که آیین نامه فدراسیون منتفی می‌شود بلکه اگر همین امروز نیز این هزینه واریز شود بازیکن این اختیار را دارد که تصمیم بگیرد که در باشگاه بماند یا از تیم جدا شود.

موسوی با بیان اینکه تیم بودجه کمتری نسبت به پارسال داشته، گفت: هزینه‌هایی که سال گذشته انجام شده با تیم امسال اصلا قابل قیاس نیست، تیمی که امسال بسته شده تنها دو بازیکن غیر بومی دارد و باقی تیم بومی و آینده‌دار هستند.

او با بیان اینکه کل مبلغ تیم هندبال حدودا ۱۲-۱۳ میلیارد است گفت: ۵۱ درصد حدود ۶ میلیارد و خورده‌ای می‌شود که ۱۷ درصد آن پرداخت شده و بدون آن ۱۷ درصد مبلغی حدود ۳-۴ میلیارد فعلا نیاز است.

نیم فصل دوم از یکشنبه، ۱۵ بهمن شروع می‌شود و تیم هندبال مس‌کرمان در هفته هشتم رقابت‌ها باد به مصاف زغال سنگ طبس برود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113543
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.