ٰ رییس فدراسیون ترای اتلون خبر داد


تلاش ایران برای گرفتن میزبانی مسابقات بین‌المللی پاراترای‌اتلون در سال آینده

رییس فدراسیون ترای اتلون ایران گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر ورزشکاران در حال پیگیری هستیم تا میزبانی یک رویداد بین‌المللی را در سال ۱۴۰۲ در بخش افراد دارای معلولیت برای کشور بگیریم.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی گودرزی رییس فدراسیون ترای اتلون ایران با بیان اینکه گرفتن میزبانی رویداد ورزشی بین‌المللی در بخش افراد دارای معلولیت بسیار می‌تواند در بحث تجهیزات به ما کمک کند گفت: دلیل اصلی ما برای گرفتن این میزبانی بحث مربوط به تجهیزات است که انشاالله این مهم اتفاق بیوفتد و تجهیزات تخصصی برای ما تهیه شود. اگر ما بتوانیم این میزبانی را برای ایران بگیریم، شانس خیلی خوبی را برای گرفتن سهمیه پارالمپیک پاریس را برای نمایندگان ایران خوهیم داشت.
گودرزی درمورد ورزش ترای‌اتلون گفت: ورزش ترای‌اتلون که ترکیب شنا، دوچرخه‌سواری و دو است به عنوان سبک فعال زندگی در دستور کار تک تک انسان‌ها به عنوان یک ضرورت، الزامی است.
وی در ادامه گفت: از حیث سازمانی این تشکیلات توسط فدراسیون‌ها در سرتاسر دنیا پیش می‌رود که بیش از ۱۸۵ کشور جهان امروز درگیر این ورزش و فعالیت هستند و چیزی که مهم است به سبب اینکه رشته‌ها کاربردی و مهارتی است اتحادیه جهانی برنامه‌ای بسته است که همه‌ی افراد از هر دسته صنف و وضعیت جسمانی بتوانند در این ورزش مشارکت کنند و شاید استقبال بی‌نظیر مردم کار را به جایی رسانده که این ورزش توسط کمیته بین‌المللی المپیک از سال ۲۰۰۰ و پارالمپیک در بازی‌های ریو قرار داده شده است .
گودرزی با بیان اینکه این ورزش در بخش افراد دارای معلولیت نوپا است گفت: ما افتخار این را داشتیم که این رشته را از ۲ سال قبل که بنده در فدراسیون ترای‌اتلون بودم تاسیس کنیم و مسیر را برای حضور افراد با محدودیت‌ها و معلولیت‌های مختلف داشته باشیم.
وی در ادامه توضیح داد: سال قبل ما این رشته را در کلاس نابینایان و کم بینایان شروع کردیم و اسفندماه با گرایش و اشتیاق افراد ضایعه نخاعی این مسابقات را در کلاس PTWC برای افراد ضایعه ‌نخاعی هم برگزار کردیم.
رییس فدراسیون ترای‌اتلون ادامه داد: در ۱۴۰۰ اولین رویداد قهرمانی کشور را برنامه‌ریزی کردیم که ماحصل آن اعزام اولین ورزشکار پاراترای‌اتلون ایران به مسابقات قهرمانی جهان به کشور امارات شد که البته با سختی‌ها و مشکلاتی به ویژه در بخش تجهیزات روبرو بودیم اما به سبب علاقه‌ای که ورزشکاران نشان دادند ما دومین دوره را هم به میزبانی استان کرمان برگزار کردیم و خوشبختانه این مسابقات با استقبال خوب ورزشکاران هم همراه بود و استان کرمان میزبان خوب این دوره از مسابقات بود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102280
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.