مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان:


۱۹۶ ملک مازاد در استان برای طرح مولدسازی شناسایی شده است | از محل منابع مولدسازی، بیمارستان جایگزین شفا ساخته می‌شود

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی ۱۹۶ ملک مازاد در راستای طرح مولدسازی به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان خبر داد. بیشتر این املاک مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی بوده است.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان، از محل منابع مولدسازی و با کمک بودجه دولت بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا ساخته می‌شود که این بیمارستان در فاز اول هزار و سیصد میلیارد تومان و در مجموع بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این بیمارستان اعتبار نیاز است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه از این ای سال ۳ ملک به ارزش ۶۵ میلیارد تومان فروخته شده، گفت: صددرصد این پول به استان برگشته و در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

سلطانی‌نژاد در بخش دیگر این نشست خبری با اشاره به بحث بهبود فضای کسب‌وکار استان از رتبه ۳۱ به رتبه ۱۲، گفت: این کار براساس شورای برنامه‌ریزی و توسعه صورت گرفت و ما در راستای آن رویه‌های سخت‌گیرانه در تأمین مالی و پرداخت مالیات و تأمین اجتماعی را پیگیری و واحدهایی که مشکل داشتند را شناسایی کردیم.

به گفته سلطانی‌نژاد، در ارتباط با تأمین مالی واحدهای تولیدی که مشکل تسهیلات و بانکی داشتند، بیش از ۴۳ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان از اول امسال پرداخت شده است. کاهش نرخ مالیاتی از دیگر مواردی است که دراین‌رابطه صورت‌گرفته.

به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان، نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

او در ادامه افزود: از ابتدای امسال تا اکنون، واحدهای تولیدی که مشکل داشتند بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال جرایم مالیاتی مودیان بخشوده شده و تا آخر سال این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی در این نشست با تأکید بر اینکه حداکثر اختیارات سازمان مالیاتی کشور در استان اجرا شده و سعی کرده بخشودگی را به واحدهای تولیدی دهیم، ادامه داد: با شرکت شهرک‌های صنعتی وارد مذاکره و ۹ واحد تولیدی در شرکت شهرک‌ها که با اداره مالیات مشکلاتی داشتند شناسایی و در حال رفع این موارد هستیم.

سلطانی‌نژاد همچنین در این نشست متذکر شد که بیش از ۳۹ هزار مجوز از درگاه ملی مجوزها به‌صورت الکترونیکی صادر شده و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر هم در نوبت بررسی هستند.

نسبت تسهیلات به سپرده بانک‌های خصوصی استان به ۶۰ درصد رسیده است

به گزارش «کرمان نو» مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در نشست خبری ضمن تشکر از رسانه‌ها بابت پیگیری‌هایشان اعلام کرد که طبق آمار آبان امسال نسبت تسهیلات به سپرده بانک‌های خصوصی استان به ۶۰.۶ رسیده است. این نسبت اوایل سال گذشته صرفاً ۳۰ درصد بود.
صادق سلطانی‌نژاد فهرست بانک‌هایی که هم‌اکنون نسبت تسهیلات به سپرده‌شان زیر ۵۰ درصدی است که بانک مرکزی تکلیف کرده شامل بانک پاسارگاد، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، بانک سرمایه، بانک شهر، بانک آینده، بانک دی و بانک کارآفرین اعلام کرد.
نسبت تسهیلات به سپرده بانک پاسارگاد که محل سپرده‌گذاری برخی از دستگاه‌های دولتی است فقط ۱۲.۵ درصد است و این بانک فقط ۱۲.۵ درصد از منابع سپرده است را صرف پرداخت تسهیلات به مردم کرمان کرده است.
مؤسسه ملل نیز نسبت تسهیلات به سپرده‌اش ۳۷ درصد است و منابعی که از سپرده‌های مردم کسب کرده صرف پرداخت تسهیلات به مردم نکرده است. البته سلطانی‌نژاد در این جلسه متذکر می‌شود که این مؤسسه اعلام کرده که منابعش را اگر چه صرف پرداخت تسهیلات نکرده؛ اما پروژه‌های مثل تله‌کابین در کرمان اجرایی کرده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی ۱۰ماهه گذشته را ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار به ثبت رسیده است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114957
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.