توقیف 18 سرویس متخلف مدارس در بافت

خدابخش روح الامینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: رانندگان سرویس های مدارس حداکثر مجاز به سوار کردن دانش آموز به تعداد ظرفیت خودروی خود می باشند اما متاسفانه گاهی مشاهده می شود که برخی رانندگان اقدام به حمل مسافر بیش از ظرفیت مجاز می کنند.
به گزارش ایرنا، این مقام قضائی اعلام کرد: بلافاصله در راستای پیشگیری از خطرات و تصادفات احتمالی و با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان دانش آموزان، دستورات قضائی لازم به پلیس راهنمایی و رانندگی داده شد و مقرر گردید در مرحله اول به رانندگان سرویس های مدارس متخلف تذکر و از آنها تعهد اخذ شود.
 وی اعلام کرد: در این رابطه طی دو ماه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بافت از 90 راننده متخلف تعهد اخذ و اعمال قانون(جریمه) صورت گرفت که پس از دادن تذکرات مکرر و عدم توجه برخی رانندگان متخلف، با دستور دادستانی 18 سرویس مدرسه خطر ساز به پارکینگ منتقل و توقیف شده اند .
روح الامینی با اعلام این هشدار که رانندگان باید تعهد اخلاقی و حرفه ای داشته باشند و نباید برای کسب سود و درآمد بیشتر، جان دانش آموزان را به مخاطره بیاندازند اظهار کرد: سرویس های توقیف شده مذکور، سرویس های شخصی جابجایی دانش آموزان می باشند و تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافن تصریح کرد: رانندگان متخلف در صورت بروز تصادف، براساس مواد 714 به بعد قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات های حبس و جزای نقدی می شوند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23454
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.