توسعه كشور شتاب خوبی دارد| برنامه‌های مهمی برای توسعه جنوب استان کرمان پيش‌بينی شده است

اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه جيرفت در جمع خبرنگاران ضمن تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در آستانه چهلمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی هستيم و اين موضوع از حساسيت خاصي برخوردار است چرا كه آمريكايی ها از مدت ها قبل بر اين موضوع تاكيد كرده اند كه ملت ايران نمي تواند جشن چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را برگزار كند.
وي با بيان اينكه با وجود همه دشواری ها، بخش زيادی از مشكلات را پشت سر گذاشته ايم تصريح كرد: امروز كشور در موقعيت بسيار مناسبی است و توسعه كشور شتاب خوبي دارد البته تنگناها و محدوديت هايی نيز وجود دارد و اميدوارم بتوانيم جشن هاي انقلاب را به خوبي برگزار كنيم و مردم حضور خوبی در اين جشن ها داشته باشند.
به گزارش ایسنا، جهانگيری استان كرمان را از استان های مهم و رو به توسعه كشور برشمرد و افزود: استان كرمان از ظرفيت های فراوانی براي توسعه بخصوص در بخش صنايع معدنی و معدن برخوردار است و اين استان يكي از قطب های معدني كشور است و يكي از برنامه های اين سفر نيز افتتاح چند طرح مهم در زمينه معدن و صنايع معدنی خواهد بود كه حجم سرمايه گذاری بسيار بالايي دارد و می تواند تحول خوبی در توسعه استان ايجاد كند.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه شهرستان های كهنوج، جيرفت، عنبرآباد، قلعه گنج و ديگر شهرستان هايي كه در جنوب استان قرار دارند با نارسايی ها و محدوديت های بيشتری روبرو هستند، خاطر نشان كرد: در هفته های اخير مسئولين متعددی از دولت به منطقه اعزام شده اند تا برنامه های خوبي برای توسعه جنوب استان تهيه كنند.
وي با تاكيد بر اينكه برنامه های مهمی براي توسعه جنوب استان در همه بخش های زيرساختی استان كرمان پيش بينی شده است، گفت: امروز گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوب استان از شهرستان جيرفت آغاز می‌شود و اميدواريم اين زيرساخت ها بتواند به توسعه استان كمك كند.
جهانگيری با اشاره به ظرفيت های استان كرمان در بخش كشاورزی، يكي از محدوديت های اين استان را كمبود منابع آب دانست و گفت: بايد از ظرفيت های موجود استفاده مطلوب كنيم و در زمينه انتقال آب از خليج فارس و دريای عمان به اين منطقه كارهای بيشتري انجام دهيم.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23647
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.