دام قاچاق کشف شده در کرمان کشتار می‌شود

حسین رشیدی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه افرادی قصد دارند که با قاچاق دام به اقتصاد کشور و معیشت مردم اختلالی وارد کنند اظهار داشت: عده‌ای سودجو به دنبال این هستند تا با خروج دام به خارج از استان و پس از آن از طریق استان‌های مرزی به خارج از کشور معیشت مردم جامعه را با مشکل روبه‌رو کنند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه دامداران ما مراقب باشند تا در این شرایط سرمایه دامی را که در سال‌ها و با زحمت در استان ایجاد شده به راحتی از دست نرود گفت: امیدواریم که بارش‌هایی که داشتیم وضعیت مراتع ما در سال آینده بهتر شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی سودجو با قیمت بالاتر از معمول اقدام به خرید دام از دامداران کرده و این دام‌ها را از استان و در نهایت از کشور خارج می‌کنند افزود: متاسفانه برخی از دامداران ما متوجه اتفاق ناگواری که می‌افتد نیستند.

وی با بیان اینکه دامی که هست سرمایه ملی محسوب می‌شود که با زحمات سال‌ها به دست آمده و متاسفانه با این اقدامات سرمایه دامی و دام مولد استان در حال از بین رفتن است گفت: اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده و اتفاق خوبی از سوی مسئولان افتاده است.

رشیدی افزود: با تصمیم ستاد قاچاق کالای استان کرمان، در حال حاضر تمامی مرزهای خروجی استان توسط نیروی انتظامی کنترل می‌شود و راه‌های خروج دام از استان بسته شده است.

وی با بیان اینکه انتقال دام در سطح استان و یا ییلاق و قشلاق عشایر حتما باید با هماهنگی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های مربوطه و دریافت مجوزهای لازم باشد گفت: جابه‌جایی دام در استان حتما باید با مجوز دامپزشکی باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیروی انتظامی از انتقال دام بدون مجوز ممانعت کرده و انتقال این دام‌ها متوقف می‌شود عنوان کرد: دامداران به این نکته توجه داشته باشند دامی که در مسیر متوقف شود به کشتارگاه منتقل شده و کشتار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25578
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.