فاز اول کارخانه فولاد بافت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مجتبی پورحبیبی- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در گفت‌وگو با کرمان‌نو با اشاره به پیشرفت 90درصدی کارخانه احیا استیل فولاد بافت، اظهار کرد: این کارخانه تا قبل از واگذاری به بخش خصوصی دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی بود که پس از واگذاری به بخش خصوصی و اقدامات صورت‌گرفته از سوی این بخش هم‌اکنون دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری فاز نخست این کارخانه به بهره‌برداری برسد. وی در ادامه افزود: امروز و در بازدیدی که استاندار از کارخانه داشتند، دو مساله جاده اصلی برگردان و وضعیت آب مورد بررسی قرار گرفت و راه حل های مناسبی ارائه شد.

حسینی‌نژاد با بیان این مطلب که در فاز نخست این کارخانه آهن اسفنجی تولید می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید سالانه فاز اول کارخانه احیا استیل فولاد بافت 800 هزار تن است.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی کارخانه فولاد بافت افزود: در حال حاضر حدود 350 نفر در این کارخانه مشغول به کار شده اند و چون برخی از واحدها در حال راه اندازی است، این رقم در آینده افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این مطلب که فاز دوم این کارخانه در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: در فاز دوم سالانه 2/5 میلیون تن گندله‌سازی خواهیم داشت.

حسینی‌نژاد از 460 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فاز نخست این کارخانه سخن به میان آورد و عنوان کرد: در فاز اول 300 نفر و در فاز دوم 2 هزار نفر در کارخانه احیا استیل فولاد بافت مشغول به‌کار خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به مقدار آب مورد نیاز برای تولیدات این کارخانه اظهار کرد: به طور معمول ما به ازای هر میلیون تن تولید به 10 تا 15 میلیون مترمکعب آب نیاز داریم اما در حال حاضر  کارخانه به دلیل تولید آهن‌های اسفنجی به آب کمتری نیاز دارد. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون منبعی که کارخانه آب مورد نیازش را از آن تامین می کند سد بافت است، تصریح کرد: همه ابعاد زیست محیطی این موضوع بر اساس استعلام های اولیه از محیط زیست گرفته تا منابع طبیعی و دستگاه‌های مربوطه دیگر مورد کارشناسی و بررسی قرار گرفته است.

صادرات فرش کرمان کاهش یافته است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21920
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.