توقف خام‌فروشی در گل‌گهر سیرجان

ایرنا_ ناصر تقی زاده گفت که توقف خام فروشی موجبات ارز آوری و خلق فرصت‌های جدید شغلی برای این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود که این اقدام بوسیله متخصصان و تلاشهای کارگران با رویکرد اقتصاد مقاومتی انجام گرفته و کاری ستودنی است.
مدیر عامل شرکت گل‌گهر همچنین خبر از ایجاد 2 هزار شغل پایدار در طرحهای توسعه ای گل‌گهر در سال جاری داد و افزود که اینک 16 هزار میلیارد تومان طرحهای توسعه این شرکت در حال انجام است.
تقی زاده به مسئولیت های اجتماعی پذیرفته شده توسط این شرکت به عنوان یکی از 20معین اقتصادی استان کرمان اشاره کرد ادامه داد که در این راستا طرح احداث خط آهن سیرجان به مرکز استان و ساخت بیمارستان تخصصی را در اولویت نخست اجرایی قرار داده ایم.
وی از تقبل مبلغ 10میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از منابع بانکی گل گهر برای مددجویان تحت پوشش در سیرجان اختصاص داد و گفت که در ساخت مسکن مددجویان هم این شرکت مساعدت خواهد کرد.

سیرجان برترین شهر کشور در کاهش مستمری بگیران

در این نشست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفته در حوزه اشتغال در سیرجان سال گذشته، 236 فقره وام پرداخت شده است که مبلغی معادل سه میلیارد تومان بوده که این میزان در سال جاری به 7 میلیارد تومان افزایش یافته است.
پرویز فتاح بیان کرد که در سال جاری به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای پرداخت تسهیلات در حوزه شهری و روستایی اختصاص یافته است، در این زمینه باید توجه داشت که تسهیلات در زمان مناسب و به درستی پرداخت شود.
وی به معضل مسکن مددجویان نیز اشاره و بیان کرد که در شهرستان سیرجان 455 نفر از مددجویان کمیته امداد فاقد مسکن هستند، تاکید داریم ظرف 2سال آینده این مشکل به صورت کامل برطرف شود و در این زمینه کمیته امداد برای هر واحد 20 میلیون تومان پرداخت می‌کند.
وی بر خروج مددجویان بر اساس خودکفایی از تحت حمایت امداد گفت که اساسی ترین کار در کمک به مددجویان، پوشش های بیمه ای است که در این زمینه نیز کمک لازم را خواهیم داشت.
پرویز فتاح همچنین از اختصاص بودجه 2 هزار و 100 میلیارد تومانی به این نهاد در سال جاری خبرداد و گفت که دولت و مجلس در رفع فقر در جامعه همکاری خوبی دارند و سال گذشته ما 102 هزار فقره وام اشتغال زایی داشتیم که 1400 میلیارد تومان از منابع امدادی و بانکی تامین اعتبار شد .
وی سیرجان را برترین شهر کشور در کاهش مستمری بگیران کمیته امداد عنوان کرد و گفت که در استان کرمان 6.5 در صد جمعیت تحت پوشش هستند و این در حالیست که در سیرجان این رقم سه و 3.6دهم جمعیت را شامل می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14215
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.