سرپرست سازمان صمت: شناسایی ۲۵ پهنه معدنی در شمال کرمان

مهندس مهدی حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری گفت:ما دراستان کرمان با 42 نوع ماده معدنی ،بیش از 60 میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می کنیم  و کرمان 21 درصد از استخراج مواد معدنی کل کشوررا به خود اختصاص داده و مقام اول را دارد.

وی ادامه داد:1/3 تولید ناخالص داخلی استان است و با مجموع ذخایر 8/5 میلیارد تن ؛ 39 درصد سهم معدن در کل کشور را دایم.

به گفته ی این مسئول بیش از 60 میلیون تن استخراج مواد معدنی را داریم که رصد این معادن کار دشواری بود و ما در کرمان برای اولین بار و به صورت پایلوت رصد را انجام می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد که در سامانه «کاداستر» عموم مردم می‌توانند به صورت آنلاین اطلاعات تمامی معادن را در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 900 میلیون دلار صادرات داشته باشیم و خوشبختانه بالانس آن به نفع صنعت در حال تغییر است و متوسط قیمت هر کالا را افزایش دهیم یعنی به طور متوسط 700-800 دلار افزایش یافته است؛ تراز بارزگانی استان در حدود 300میلیون دلار مثبت است.

وی تصریح کرد: در دهه فجر افتتاح‌های زیادی به ارزش 1860 داریم همچنین 57  پروژه داریم که سه پروژه آن تعاملی است.

به گفته  وی گام دوم آزادی سازی محدوده های معدنی در 25 بهمن ماه سال جاری انجام می شود.

ایران به نفت تکیه می کند؛ کرمان به پسته

میرزایی معاونت بازرسی نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت گفت:جامعه اصناف زیر مجموعه سازمان صنعت ،معدن و تجارت هست57 هزار واحد صنفی  تنها در شمال استان کرمان داریم که جنوب جدا شده است همچنین 275 اتحادیه صنفی داریم که 15 اتاق اصناف داریم.

وی افزود: 23 هزار واحد صنفی در شهرستان موجود است که قریب 4 هزار واحد صنفی آن فاقد پروانه کسب است.

به گفته ی میرزایی، اصناف با ضریب 3حدود 170 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کردند.

این مسئول ادامه داد که فرش کرمان یک جایگاه والایی در ریشه ما دارد و ما با همکاری مرکز فرش ایران در پی تحکیم جایگاه فرش هستیم ؛هم اکنون 50 هزار قالی باف با 18 هزار بیمه شده  داریم.

وی همچنین ازبرگزاری کارگاه آموزشی و رنگرزی کشوری در 12تا 14 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

وی اذعان کرد: 51 محصول صادراتی داریم که تقریبا 9 محصول آن شاخص است اما ما باید روش های کشاورزی را تغییر دهیم و وابستگی مان را از پسته برداریم ؛ خوشبختانه تراز ما در تجارت مثبت است.

در9 ماهه ابتدا سال:

تولید 65هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی بم

غفاری نژاد معاون صنایع سازمان در این نشست گفت: تولید خودرو بعد از تحریم ها رونق خوبی پیدا کرده است و ما در کرمان با سه واحد تولیدی 65 هزار خودرو در منطقه ویژه بم تولید شده که رتبه چهارم را در کشور داریم.

وی افزود :تعداد 7 محصول از محصولات استان محصول استراتژیک هستند و در کشورداری رتبه خوبی هستند ؛ اولین محصول فرومولیبدن است که 100 در صد صادر می شود و در کشور رتبه اول را داریم که 1131 تن تولید کردیم.

وی ادامه داد که  110 فقره پروانه صادر کردیم که سه پروانه آن مربوط به واحد های بزرگ مقیاس با بالای 100نفر اشتغال زایی بوده است.

معاون صنایع سازمان تصریح کرد: در زمینه محصولات فولاد نیز 6 میلیون تن تولید گندله را داشتیم که در این زمینه نیز داری رتبه هستیم همچنین در زمینه کاتود مس نیز رتبه اول را داریم و در زمینه تولید لاستیک 55 در 9 ماهه اول سال هزار تن تولید شده 37 درصد ازآن استان است و ما رتبه اول را داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9429
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.