باغ‌های اطراف ارگ قدیم بم ظرفیت ویژه‌ای برای رونق گردشگری است

به گزارش ایرنا، مهدی شهسواری شامگاه دوشنبه در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: با توجه به زلزله زیان بار سال ۸۲ در شهرستان بم که تخریب ۹۰ درصدی ارگ بم را به همراه داشت روند گردشگری این شهرستان با مشکل مواجه شد، افزود: در خصوص استفاده از ظرفیت های دیگر گردشگری در این شهرستان طرح تدوین سند گردشگری شهرستان بم به زودی در کمیسیون گردشگری استان کرمان با هدف ساماندهی باغ های اطراف ارگ مطرح خواهد شد.

وی گفت: در طرح پیشنهادی به کمیسیون گردشگری، باغ های اطراف ارگ ظرفیتی ویژه برای حضور گردشگران هستند که با حفظ کاربری تبدیل به خانه های بوم گردی خواهند شد.

فرماندار بم مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تملک هشت و نیم هکتار باغ‌های اطراف ارگ در فاز اول، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

در ادامه سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان دلیل تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز خانه باغ های اطراف ارگ قدیم بم را کمبود آب دانست و گفت: بازدید از ارگ بم و باغ های اطراف آن توسط معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون میراث فرهنگی انجام شده است و طرح پیشنهادی بدون هرگونه تغییر کاربری موافقت شده است.

فرماندار بم همچنین از پروژه اقتصاد مقاومتی دهکده خرما در شهرستان بم خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه بهبود فرآیند خرما و بسته بندی و فرآوری برای صادرات است که امیدواریم بتوانیم آن را تبدیل به پایانه صادراتی خرما کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: برای اجرای این شهرک به تسهیلات ملی نیاز داریم که خوشبختانه از سوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، وزارت تعاون و سازمان مدیریت برنامه مورد استقبال قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29477
1 نظر
  1. […] شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان بم، حفظ باغ ها و اراضی زراعی و جلوگیری از تغییرکاربری ها را یکی از […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.