برگزاری جشن ملی نوروزگاه در کرمان

غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشن ملی نوروزگاه ویژه ایام نوروز برنامه ریزی شده است، گفت: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی شهرستان‌های استان کرمان برپا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران در نوروز سال گذشته، برآن شدیم در نوروز سالجاری این ویژه برنامه به صورت گسترده‌تر برپا گردد.

فرخی در ادامه به ویژه برنامه‌های این جشن در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی محلی و سنتی و همچنین هنر‌های آیینی، نمایش و فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری مسابقه سنتی چوگان از جمله این برنامه‌ها است.

وی به عرضه غذا‌های محلی و سوغات هر شهرستان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های استان در این زمینه دارای ظرفیت‌های بالایی هستند که برگزاری این چنین برنامه‌ها در معرفی این ظرفیت‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

فرخی با بیان اینکه نوروزگاه در شهر‌های زرند، راین و ماهان نیز برگزار می‌شود، افزود: در تلاش هستیم این ویژه برنامه نوروزی در دیگر شهرستان‌های استان نیز برپا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: جشن ملی نوروزگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برپا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26313
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.