شهداد گرم‌ترین نقطه استان کرمان


دمای بالای ۵۰ درجه مردم شهداد را خانه‌نشین کرد

شهداد گرم‌ترین نقطه استان کرمان است که این روزها دمای بالای ۵۰ درجه در این منطقه مردم را خانه‌نشین کرده و تنها شب‌ها امکان خروج از منزل را دارند.

به گزارش کرمان‌نو به‌نقل از فارس، مردم شهداد با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه هوا روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند

وسایل سرمایشی در منازل با تمام ظرفیت درحال استفاده است. اما با وجود استفاده از کولرهای آبی امکان تحمل گرما وجود ندارد.

مردم از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۱ صبح امکان خروج از منزل را دارند و تردد بسیار کم می‌شود و با آغاز گرمای هوا به‌دلیل افزایش دما و عدم وجود رطوبت لازم در هوا شرایط بسیار سختی حاکم می‌شود و مردم تنها در ساعات شب می‌توانند از خانه خارج شوند.

شدت گرما به حدی است که پس از باز کردن شیرآب باید حداقل ۱۵ دقیقه برای متعادل شدن آب صبر کرد در غیر این صورت به‌دلیلی داغی آب نمی‌توان از آب شرب استفاده کرد.

مردم آب را در درون ظرف و یا مخزن آبگرمکن‌های خاموش نگهداری می‌کنند و پس از چند ساعت در نهایت استفاده می‌کنند.

درختانی که در تابستان بی‌برگ شدند

مهمترین شغل مردم شهداد کشاورزی است اما گرمای هوا به حدی است که اکثر درخت‌ها و مزارع خشک شده‌اند و به‌دلیل تبخیر بیش از حد آب برگ‌های درختان در گرمای هوا می‌سوزند و به همین دلایل اکثر درختان بدون برگ شده اند.

آب کشاورزی در شهداد به یک بیستم قبل از گرمای شدید رسیده!

اکثر درختان سوخته‌اند و مصرف آب به‌دلیل تبخیر در باغ‌ها، افزایش یافته است و آب در دسترس در بخش کشاورزی بسیار کم شده است، به‌طوریکه پس از گرمای شدید ۲ هفته اخیر، آب کشاورزی شهداد یک بیستم شده است و امکان کشاورزی وجود ندارد. به همین دلیل تاکنون در چندین منطقه به کشاورزی خسارت جبران ناپذیری وارد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106431
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.