مرکز هواشناسی خبر داد؛


وزش باد نسبتاً شدید مهمان آخرین روز زمستان کرمانی‌ها

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: برای امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند وزش باد شدید و بارش پراکنده باران در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

 فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابری است، گفت: برای امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند در مناطق شمال، مرکز و غرب استان رگبار و رعدوبرق و در برخی مناطق وزش باد شدید به همراه گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 او افزود: همچنین برای امروزوفردا در نیمه غربی، شمال و جنوب شرقی استان وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک است.
 او گفت: بیشینه سرعت باد در روز چهارشنبه بیشتر است که در این روز وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کیفیت هوا و غبارآلود بودن و غلظت هوا را شاهد هستیم؛ لذا رانندگان قبل از تردد در محورهای مواصلاتی از کرمان به یزد، کرمان به خراسان جنوبی و کرمان به سیستان و بلوچستان به دلیل اختلال تردد از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.
 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: برای روزهای پنج‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت روز جمعه افزایش ابر و وزش باد همراه با گردوخاک در مناطق شمال، عرب و جنوب شرقی که باعث کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود دور از انتظار نیست.
 راستی گفت: همچنین از نظر دمایی صبح چهارشنبه کاهش محسوس دما را داریم.
او افزود: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.
 راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.
 
 
 
 
 
 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116483
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.