مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان:


وضعیت آبخوان‌ها در کرمان بحرانی است

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه وضعیت آبخوان‌های کرمان بحرانی است، گفت: در بحث آموزش درست مصرف‌کردن آب شرب، کم پیش رفته‌ایم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید علیدادی‌سلیمانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمان، میزان بارندگی در سال آبی جاری ۵۱ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه پارسال و بلندمدت ۱۰ساله ۴۰ درصد کمتر است و این در حالی است که ذخایر آبی سدها به ۲۰ درصد رسیده است.

او در خصوص تأثیر بارش‌های اخیر بر روی افزایش آبدهی چشمه‌ها و سفره‌های زیرزمینی استان کرمان بیان کرد: باتوجه‌به اینکه تاکنون بر اساس داده‌ها بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کاهش‌یافته است، نمی‌توان انتظار داشت با این بارندگی‌ها وضعیت منابع آب زیرزمینی بهبود پیدا کند، ضمن اینکه باید با اجرای برنامه سازگاری با کم‌آبی با کاهش برداشت به حفظ منابع آب زیرزمینی کمک کرد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان، با اشاره به اینکه سطح آب زیرزمینی دشت‌های استان در طول سال‌های گذشته افت قابل‌توجهی داشته است، گفت: جبران این افت در مدت‌زمان کوتاهی امکان‌پذیر نیست و به‌صرف زمان زیادی نیاز دارد.

 او با اشاره به طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی، افزود: این طرح شامل ۱۵ پروژه است که خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای کرمان در اجرای این طرح پیش‌گام بوده و با همکاری و مشارکت سایر ارگان‌ها نهایت اهتمام در ایراد آن را داشته است؛ ولی موفقیت نهایی در گرو حضور و مشارکت آگاهانه همه اقشار جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان است.

 علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه وضعیت آبخوان‌های استان کرمان بحرانی است، گفت: در بحث آموزش درست مصرف‌کردن آب شرب، کم پیش رفته‌ایم؛ بنابراین باید فرهنگ صرفه‌جویی بیشتر رواج پیدا کند.

او به طرح داناب و فرهنگ‌سازی در درست مصرف‌کردن آب اشاره کرد و گفت: طرح داناب با تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آب منطقه‌ای کرمان و اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان در طول ماه‌های اخیر در حال اجرا در مدارس است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116278
1 نظر
  1. mahdi می گوید

    بزرگوار شبکه اب شیرین دفنی هست کانال نداره قابل بازبینی باشه کلی آب شیربن داره میره تو زمین کلی مناطق سیستم فاضلاب جذبی هست مثل شهرک الغدیر که اب رو بشود در سیستم بسته تصفیه کرد و دوباره به کار گرفت چی میگی برای خودت برادر من

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.