کارشناس اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛


کرمان، سومین استان گرم کشور

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی شبانه‌روز گذشته، کرمان بعد از بندرعباس، بوشهر و مشهد سومین استان گرم کشور بوده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تاکمی ابری است، گفت: برای امروز، وزش باد در مناطق شمال غرب و جنوب شرقی استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که احتمال کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات در جنوب شرقی استان دور از انتظار نیست.

او افزود: همچنین طی امروز برای ارتفاعات نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: برای روز چهارشنبه، جوی نسبتاً پایدار در سطح استان کرمان خواهیم داشت و برای روزهای پایانی هفته نیز فعالیت سامانه بارشی در استان را شاهد هستیم.

 او گفت: طی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته که در اکثر مناطق استان داشتیم، ریسه شهربابک با ۸۹ میلیمتر و بعد از آن دشتخاک زرند با ۲۱ و شهرستان بافت با ۱۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

سلاجقه بیان داشت: برای شنبه هفته آینده، کاهش دما و خطر سرمازدگی برای محصولات باغی در مناطق شمال و غرب به‌خصوص در شهربابک و برخی مناطق زرند وجود دارد.

او افزود: فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و شهربابک با دمای ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

او گفت: استان کرمان بعد از بندرعباس، بوشهر و مشهد سومین استان گرم کشور بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116587
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.