معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان:


پلیس مرجع آمار ترافیکی نوروز باشد

در نشست مشترک شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌ها پزشکی قانونی آمار فوتی‌های تصادفات تا ۵ فروردین را ۶۱ و اورژانس ۵۲ نفر و پلیس ۴۱ نفر اعلام کرد، باتوجه‌به اختلافات آماری با پیشنهاد معاون عمرانی استاندار توافق شد تا انتهای طرح نوروز آمار پلیس ملاک استناد باشد و بعد از آن این اختلافات اصلاح شود.

به گزارش «کرمان نو» طبق اعلام اورژانس آمار فوتی‌های تصادفات نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد و طبق اعلام پزشکی قانونی بالغ بر ۲۰ درصد فوتی‌های تصادفات افزایش داشته است.

حجم بیشتر این تصادفات در جنوب کرمان بوده است؛ اما تصادفات منجر به فوتی بیشتر در بخش شمالی استان اتفاق افتاده است.

بنا به آماری که صابری رئیس اورژانس کرمان در این جلسه ارائه کرد بالغ بر هزار و ۴۰۰ مصدوم در تصادفات نوروزی کرمان ثبت شده که البته این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

اگر چه متولی آمار فوتی‌های تصادفات پزشکی قانونی است؛ اما باتوجه‌به اینکه در سطح کشور پلیس آمار تصادفات را اعلام می‌کند، بنا شد تا به جهت جلوگیری از اختلافات تا پایان طرح نوروز پلیس راهور هم راستا با کشور مرجع آمار باشد تا آمار پزشکی قانونی و پلیس به یک جمع‌بندی برسد. حال‌آنکه به گفته آیت‌اللهی موسوی، ما در آمار تصادفات و فوتی‌ها با کشور قیاس می‌شویم و بهتر است آمار پلیس ملاک عمل باشد تا با مرجع اطلاعات کشور یکسان باشد.

دلیل اختلافات آماری پلیس و پزشکی قانونی در این جلسه مصدوم‌هایی هستند که پس از انتقال از سانحه و در اورژانس و بیمارستان فوت می‌کنند که در آمار پلیس به‌عنوان فوتی ثبت نمی‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116583
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.