نگرانی از سرانه بالای مصرف آب در استان کرمان؛


۷۰ درصد روستاهای استان کرمان دارای تنش آبی و یا در معرض تنش آبی هستند

 استاندار کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب بارندگی‌ها طی سال جاری از شهروندان خواست از همین حالا با مدیریت مصرف آب و پرهیز از هرگونه اسراف به فکر تابستان باشند.

به گزارش کرمان‌نو، محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در قرارگاه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم اظهار داشت: عدم بارش‌ها در سال جاری نگران‌کننده است و امیدواریم شاهد افزایش بارندگی‌ها باشیم تا با تنش آبی در تابستان مواجه نشویم.

 او بیان داشت: قرارگاه استانی آبرسانی را تشکیل دادیم تا همه دستگاه‌های مرتبط حضور داشته باشند و از همین حالا باید هر دو هفته یک‌بار جلسه برگزار شود، زیرا احتمال مواجهه با چالش در تابستان وجود دارد.

 استاندار کرمان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم توسط رسانه‌ها در زمینه مصرف آب تأکید کرد و ابراز داشت: برنامه‌های رسانه‌ای طراحی شود تا مردم آگاه شوند و به این باور برسند که با چالش کمبود آب مواجه هستیم و مصرف آب را باید کنترل کنیم.

 فداکار عنوان کرد: سرانه مصرف آب در کرمان بالاست و باید مدیریت مصرف آب توسط شهروندان صورت گیرد تا با کمبود آب مواجه نشویم.

 او اضافه کرد: باتوجه‌به وضعیت نامناسب بارندگی‌ها در استان کرمان به نظر می‌رسد، کشت تابستانه هم باید مدیریت شود.

 استاندار کرمان خاطرنشان کرد: طرح و برنامه‌های زیادی را برای رفع چالش کمبود آب داریم، اما مردم هم باید پای‌کار بیایند و با مدیریت مصرف آب به کاهش تنش آبی کمک کنند.

 در همین حال مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: باتوجه‌به وضعیت بارندگی‌هایی که هنوز اتفاق نیفتاده است، تابستان سختی در پیش داریم.

 عبدیان ادامه داد: یک میلیون و ۱۷۱ هزار مشترک آب شهری و روستایی در استان کرمان داریم و ۷۰ درصد روستاهای دارای تنش آبی و یا در معرض تنش آبی ما در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی قرار دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114431
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.