معاون آموزش و پرورش استان کرمان:


«دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار» در کرمان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری «دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری علمدار» در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صدیقه مرادی گفت: «دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار» با مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس‌آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان مستعد، علاقمند و تقدیر از آن‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

مرادی گفت: «آموزه‌ها و آداب تعلیم و تربیت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی»؛ «روش‌های تربیتی کودکان و نوجوانان در مکتب شهید سلیمانی»، «ولایت پذیری و ولایت مداری در مکتب شهیدسلیمانی»، «شهید سلیمانی و فرزندان شهدا»، «شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر»، «شهید سلیمانی و دفاع مقدس»، «شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب»، «آموزه‌های شهید سلیمانی پیرامون سبک زندگی ایرانی – اسلامی» و «معلم و مربی تراز جمهوری اسلامی در مکتب شهید سلیمانی» از جمله محورها و موضوعات برگزاری این جشنواره است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نمایشنامه‌نویسی، فیلم کوتاه، شعر، رشته‌های این جشنواره در بخش فرهنگیان هستند، افزود: دانش‌آموزان دوره ابتدایی می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی و خط تحریر به این جشنواره ارسال کنند.

مرادی گفت: دانش آموزان دوره اول در رشته عکاسی و دانش آموزان متوسطه دوره دوم در رشته نقاشی دیجیتال، داستانک و شعر می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی اظهار کرد: زمان ارسال آثار به این جشنواره، از ۱۵ مهرماه تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ است و دانش آموزان می‌توانند آثار خود را از طریق شبکه شاد و در «کانال علمدار» بارگذاری و ارسال کنند.

مرادی گفت: استان کرمان به عنوان دبیر خانه جشنواره کشوری علمدار از سوی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده و دومین آئین افتتاح این جشنواره روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه جاری در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77762
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.