مدير عامل شركت خدمات حمايتی کشاورزی:


به صد درصد وظایف خود در سال ۱۴۰۰ عمل کرده‌ایم

مدير عامل شركت خدمات حمايتي کشاورزي، با ارائه آمار و اطلاعات دقيقي از مجموعه فعاليت‌هاي شرکت خدمات حمايتي کشاورزي در سال مالی ۱۴۰۰ گفت: علي‌رغم چالش‌هاي گوناگون از جمله عدم تأمين به‌موقع ارز، تحريم‌هاي ظالمانه و شيوع بيماري كرونا، عملکرد شرکت قابل قبول بوده است. .

به‌طوري‌که در مجموع انواع نهاده‌هاي کشاورزي شامل انواع کودهاي يارانه‌اي، انواع بذور اصلاح شده و انواع سموم دفع آفات؛ از ۲۵۰۷۷۰۰ تن برنامه ابلاغي، مقدار ۲۲۸۲۶۱۰ تن معادل ۹۱ درصد برنامه ابلاغي، تأمين و تدارک گرديد که از اين مقدار ۲۱۲۰۳۷۷ تن آن؛ معادل ۸۵ درصد برنامه ابلاغي، توزيع و مصرف شد.

حمید رسولی گفت: نکته قابل توجه اين است که از مقدار کل کودهاي کشاورزي تأمين شده در سال ۱۴۰۰، مقدار ۱۹۸۲۸۰۲ تن کود اوره، (معادل ۱۰۴ درصد برنامه ابلاغي) علي‌رغم مشکلات مختلفي که در مسير کار بود، تامين گرديد و به‌عنوان يک رکورد به ثبت رسيد.

 رسولي، مجري طرح خودکفایی کودهاي کشاورزي و مديرعامل شرکت خدمات حمايتي كشاورزي در ادامه با تأکيد بر توجه ويژه اين شرکت به حمايت از توليد داخلي افزود: نکته مهم ديگر، استفاده از حداکثر ظرفيت‌هاي داخلي توليد کود در کشور است که خوشبختانه اين شرکت توانست، از مجموع ۲۲۷۵۴۱۶ تن انواع کود تأمين شده در سال ۱۴۰۰ مقدار ۲۱۲۷۶۸۶ تن معادل ۹۴ درصد را از توليدكنندگان داخلي کودهاي کشاورزي تأمين نموده و پس از اطمينان از عدم وجود ظرفيت تأمين داخلي، مابقي را به میزان ۶ درصد از کل مقدار کود تأمين شده؛ از منابع خارجي و به‌موقع وارد کشور کند.

او با برشمردن مشکلات جاري در زمينه واردات کودهاي کشاورزي اعلام کرد: صددرصد کودهاي وارداتي به شکل اعتباري و با مهلت پرداخت بطور متوسط دو ماهه تأمين شده است و به لطف خدا توانستيم تعهدات خارجي شرکت را به‌موقع تسويه نمائيم و ضمناً هيچ‌گونه وجهي بابت هزينه نقل و انتقالات مالي پرداخت‌هاي خارجي، به شرکت تحميل نشده است.

 رسولي با اشاره به ركورد‌‌هاي موفق شرکت خدمات حمايتي كشاورزي در زمينه تخليه محموله‌های وارده در بنادر جنوبي گفت که در سال ۱۴۰۰ نيز اين شرکت از محل پاداش دیسپچ بابت تخليه کشتي‌هاي حامل کودهاي کشاورزي، مبالغ خوبي از شرکت‌هاي کشتيراني اخذ نموده و با توجه به اين‌که کليه محموله‌ها در مهلت مقرر تخليه شده‌اند، حتي يک ريال نيز به‌عنوان جريمه تأخير در تخليه كشتي، پرداخت نگردیده است.

مديرعامل شركت خدمات حمايتي کشاورزي با تبيين نحوه تدارک کودهاي کشاورزي از مرحله تأمين تا توزيع به کشاورزان گفت: از مجموع ۲۲۷۵۴۱۶  تن کود تدارک شده در سال ۱۴۰۰ مقدار ۱۷۴۴۵۱۵ تن بصورت مستقيم (از مبدا به کارگزار يا کشاورز) حمل و فروخته شده است.

 حميد رسولي با اشاره به حضور مؤثر شرکت خدمات حمايتي کشاورزي در برنامه‌هاي کشت قراردادي گندم و برنج گفت: با توجه به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي اين شرکت در توزيع انواع نهاده‌هاي کشاورزي، تأمين و توزيع ۶۶۰ تن بذر انواع ارقام گندم، جو، برنج و سويا در سال ۱۴۰۰ به شرکت خدمات حمايتي کشاورزي ابلاغ گرديد که از اين مقدار ۶۱۱ تن معادل ۹۳ درصد تأمين و به‌طور کامل به فروش رسيد.

او در خصوص وضعيت برنامه تامين، تدارک و توزيع کودهاي کشاورزي از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون نيز گفت: مجموع برنامه ابلاغي انواع کودهاي يارانه‌اي در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۳۳۳۹۰۰۰ تن مي‌باشد که شامل ۲۲۱۹۰۰۰ تن کودهاي ازته، ۸۲۰۰۰ تن کودهاي فسفاته و ۳۰۰۰۰۰ تن كودهاي پتاسه مي‌باشد که صد در صد آن تدارک و حدود مقدار ۱۸۶۰۰۰۰ تن آن تأمين شده است که از مقدار تأمين شده، ۱۲۵۰۸۱۲ تن به استان‌ها تحويل شده است.

علاوه‌بر اين در حال حاضر شرکت داراي بيش از ۶۱۰۰۰۰ تن ذخيره استراتژيک انواع کودهاي يارانه‌اي نيز مي‌باشد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96326
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.