مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان:


سد نسای بم تنها ۱۶ درصد آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه حجم ذخیره سد نسا در بم ۱۶۸ میلیون مترمکعب است گفت: باوجود بارندگی‌های اخیر تنها ۲۶.۷ میلیون مترمکعب معادل ۱۶ درصد آب در این سد تاکنون ذخیره است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حمید علیدادی‌سلیمانی روز پنجشنبه افزود: در بارندگی‌های اخیر تنها ۱.۲۶ درصد به حجم آب سد نسا اضافه شده که این میزان تأثیر ناچیزی روی افزایش ذخیره حجم سد داشته است.

 او اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته در این تاریخ، مقدار پُرشدگی سد نسا حدود ۷۱ میلیون مترمکعب معادل ۴۲ درصد بوده که این حجم اینک کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته؛ لذا کماکان صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.
رضا حسن‌زاده مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد نسا نیز با بیان اینکه آمار بارندگی اخیر تا تاریخ هفتم اسفندماه در حوزه این سد ۱۱ میلیمتر بوده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ میلیمتر بارش در حوزه سد نسا رخ‌داده است.

 او گفت: قبل از بارندگی‌های اخیر تنها ۱۴ درصد آب در سد نسا ذخیره شده بود و در این بارندگی‌ها تنها ۱.۲۶ درصد به حجم سد اضافه شد.

 مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد نسا با بیان اینکه این سد تأمین‌کننده آب بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت است، گفت: عمده تخصیص این سد مربوط به کشاورزی است و حقابه زیست‌محیطی نیز طبق برنامه مشخص و ابلاغی رهاسازی می‌شود.

 حسن‌زاده افزود: در صورت باز شدن دریچه تخلیه سد به اهالی پایین‌دست، از طریق مکاتبه با فرمانداری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

 مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد نسا ورودی کنونی سد را حدود ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن را نیز حدود ۲.۴ مترمکعب بر ثانیه اعلام و بیان کرد: این طبق برنامه تخصیص و منابع و مصارف است.

 او گفت: آب سد نسا از رودخانه‌های نسا، انارک و دَهدَرک تأمین می‌شود.

 حوزه سد نسا از سمت جنوب به کوه‌های عنبرآباد، شمال کوه‌های دریجان و میج بُندر و از سمت غرب به کوه‌های دِهبَکری، جبالبارز و محمدآباد مسکونی محدود است.

 شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115805
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.