تامین اعتبار تقریبی کسری بودجه استان کرمان

استاندار کرمان امشب در آخرین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گفت: کسری بودجه استان تقریبا تامین اعتبار شده است.

علی زینی‌وند افزود: استان ما در زمینه تامین کسری بودجه تقریبا به حالت متعادلی رسیده و تا آخر هفته به تعادل بیشتری نیز می رسیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون به تعادلی در زمینه توزیع رسیدیم که قابل تقدیر است. در حوزه اسناد خزانه هم به تغییرات محسوسی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه توانستیم در بخش جذب اعتبارات روستایی از استان آخر به استان اول ارتقا پیدا کنیم افزود: در حوزه راه‌سازی به تغییرات محسوسی رسیدیم.

زینی‌وند گفت: مدیران باید تلاش کنند تمام سهم اعتبارات خود را در حوزه‌های مختلف جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گازرسانی توانستیم در کشور رکورد بزنیم اضافه کرد: در بخش منظومه‌های روستایی نیز که در دل سند آمایش استان قرار دارند باید اشکالات طرح ها رفع شود.

زینی‌وند با بیان اینکه اسناد باید دارای سند ارزیابی باشند افزود: باید به شهرستان‌ها در خصوص مصوبات رها شده تذکر داده شود.

اتصال بین شرکت‌های بزرگ استان و شورای برنامه‌ریزی 

وی در خصوص شرکت‌های بزرگ و ارتباط‌‌ آنها با شورای برنامه ریزی نیز گفت: باید اتصالی بین این شرکت ها و شورای برنامه ریزی تعریف شود.

وی از انجام توافقاتی در حوزه توازن توسعه در شهرستان های بافت، ارزوئیه، رابر، کهنوج و دو شهرستان شرق استان با شرکت گل‌گهر خبر داد و تصریح کرد: این توافقات هم‌اکنون در دست پیگیری هستند.

وی تاکید کرد: نباید از شرکت های معدنی بخواهیم تا به شکل مستقیم وارد کارهایی که تخصص آنها نیست شوند.

وی افزود: شرکت های بزرگ باید گروه‌های متخصصی را تحت حمایت مالی خود در بیاورند و نباید بگویند تخصص ما این کارها نیست بلکه باید از متخصصان حمایت کنند.

استاندار کرمان اضافه کرد: در بخش پسته نیز با وجود اینکه در دنیا بیشترین میزان باغات پسته مربوط به کشور ایران است و استان کرمان نیز بیشترین میزان باغات را در دل خود جای داده است شاهد رکود هستیم.

وی افزود: برخی می گویند مهم ترین مشکل در بخش پسته کمبود آب است اما شاهد هستیم با همین میزان آب و در همین زمین‌های زراعی باغداران نمونه‌ای را داریم که رکورد زده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66599
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.