تفاهم‌نامه احداث ۳۲ مدرسه در کرمان منعقد شد

تفاهم نامه احداث ۳۲ مدرسه در قالب ۱۹۲ کلاس درس در این استان با حضور استاندار کرمان و سایر مدیران منعقد شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، تفاهم‌نامه احداث ۳۲ مدرسه در کرمان بین موسسه خیریه مهر گیتی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اداره کل آموزش و پرورش استان و مجمع خیران مدرسه ساز کرمان بود که در راستای تحقق پویش کرمان دانا منعقد شد.

آیین انعقاد این تفاهم نامه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در مرکز آموزشی – رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) با حضور استاندار، مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، رییس مجمع خیران مدرسه ساز برگزار شد.

نهادینه کردن کار خیر در دستور کار قرار گیرد

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمان در این گردهمایی گفت: بزرگ ترین افتخارم این است که معلم هستم، تکریم معلم ضروری است و باید به افکار عمومی یادآوری شود.

محمد مهدی فداکار با بیان این که معلمی را با فعالیت های پرورشی در مدارس آغاز کرده است، افزود: معلمی شغلی مقدس است، بنده به معلم بودنم چه در مدرسه و چه دانشگاه افتخار می کنم، هر چند که معلمی در مدرسه سختی های خاص خودش را دارد.

وی ضمن قدردانی از همه خیران اظهار داشت: امور خیر عمرانی و ملکی در گذشته بیشتر به صورت وقف انجام می شد، اما امروز به صورت اختصاص منابع مالی برای ساخت و ساز ارائه می شود، مدرسه سازی والاترین امر خیر است، فضای آموزشی مطلوب به طور قطع در بهبود فرایند یاددهی – یادگیری موثر است.

استاندار کرمان گفت: ارزشمندی معلمی به این است که معلمان با انسان سروکار دارند و تفکر و روحیه معلم در شخصیت دانش آموزان تاثیر می گذارد، تکریم معلمان تاثیرگذار بویژه پیشکسوتان باید در دستور کار قرار گیرد، من به معلم دوران ابتدایی ام مانند مادرم احترام می گذارم.

وی گفت: اسم مدارس خیرساز باید به نام خیران باشد و نباید نام این مدارس تغییر کند، تکریم و احترام خیران ضروری است، یادکردن از خیران و دیدار و ملاقات با آن ها و آموزش و نهادینه سازی آن به دانش آموزان آن مدرسه باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمان، همچنین در خصوص تخصیص بودجه استانی برای ساخت و ساز مدارس، وضعیت اسناد خزانه و ترغیب خیران به حضور و فعالیت در استان با اولویت مناطق محروم و مناطقی که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند، توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین گفت: در قالب این تفاهم نامه مقرر شد، جمع آوری منابع لازم و ساخت فضای آموزشی و پرورشی در قالب پروژه احداث ۳۲ مدرسه در قالب ۱۹۲ کلاس درس صورت گیرد.

رضا رضایی افزود: تامین هزینه های ساخت، تجهیز و بهره برداری مدارس این پروژه به صورت مشارکتی (۳۰ درصد خیران در مکان های روستایی و ۵۰ درصد در مکان های شهری و مابقی پس از انجام تعهد خیران توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس موسسه خیریه مهر گیتی ساخت ۳۲ مدرسه (معادل ۱۹۲ کلاس) را بر مبنای اجرای حداقل ۳۰ درصد از کل هزینه هر مدرسه در مکان های روستایی و حداقل ۵۰ درصد از کل هزینه هر مدرسه در مکان های شهری را با نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان متعهد می شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89143
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.